Lösenord

fredag, februari 05, 2016

Favorit-i-repris-söndag med semlor

Jösses, vad det pirrar i magen vid tanken på Paris... Jag kan inte sluta tänka på det, heller!... Hur som haver...

Ni vet hur jag älskar mina söndagar - visst? - och här tänkte jag redovisa förra söndagen. Nästan skamligt lik denna söndag (då den var så fenomenal att vi ville återskapa den), och påbörjade dagen med en traditionell söndagsfrukost. Denna gång med tillskottet scones och drottningsylt.




Sedan fick jag eld i rumpan, och började frenetiskt söka lägenheter i Paris till sommaren... Och ni vet ju alla hur det gick.. *blink blink*




Christoffer satte igång och satte två nya degar - vi hade nämligen ätit upp allt bröd i hela frysen. Det blev två stora satser!




... Varav ett bröd (till mig!) kom ut alldeles rykande; ett grovt rågbröd med russin.




Och med en rågsmörgås var det således dags för plugg. Uff, plugg.




Vid varsin dator satt vi hela tiden fram till kvällen, varvat med smörgåsätande och pluggdiskuterande, och sedan förberedde vi oss för kvällens söndagsmoff. Vi skulle slutföra de sista semlorna!




Christoffer gjorde två semlor, varav den ena var en nutella-semla med nutella-grädde, och en klassisk med mandelmassa.




Själv gjorde jag en alldeles fantastiskt god liten kardemumma-sak, fylld med nutella och vaniljgrädde. För nutella är ju faktiskt tusen gånger godare än mandelmassa (tycker jag då). Vad tycker ni är bäst i semlor?


Och nästa söndag, alltså, nu på söndag... Vet ni vad som händer då?... Jo, jo, jo, det är nämligen min FÖDELSEDAG!!!

Gissa om jag kommer ha en pillemariskt underbar dag! (och jag kommer skriva allt om den..!)



2 kommentarer :

  1. Åhhhh grattis i förskott! Jag brukar ha vaniljvisp blandat med grädde i min semla, så mycket godare. Älskar mandelmassa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, smart!! Vi hade vaniljsocker i grädden vi blandade och sedan nutella eller mandelmassa i botten... Men spännande med vaniljvisp. Grädden blir väl inte lika mäktig då?

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)