Lösenord

fredag, januari 22, 2016

Hamburgare och "egna studier"-dag (eg. "inga studier"-dag)

I onsdags hade vår kursledare schemalagt en "egna studier"-dag.... Och alla vet ju att "egna studier"-dag i praktiken betyder "inga studier"-dag. Så jag och Christoffer började dagen med en rejäl storfrukost!
Vi plockade fram Christoffers olika brödsorter, yoghurt, müsli, gårdagens fisksoppa, ägg och andra pålägg.




Förjädra gott. Efter en kortare efter-frukost-tupplur blev det faktiskt litet plugg gjort! Typ läsning av ett kapitel eller så. Det kändes rätt bra.




Men på eftermiddagskvisten var jag tvungen att ta mig ut på ett litet jobbärende. Jag börjar ju mina simkurser på fredag, och då måste jag vara förberedd med alla listor, badbyxor till bebisarna, badmössor och annat nödvändigt. På vägen dit kände jag mig söt nog att ta en selfie.




Huvudkontoret till mitt simföretag befinner sig i Gamla Stan, så där var jag!




När jag kommit tillbaka hade Christoffer stått i med brödbak och tvättning, och i ugnen lurade fyra växande hamburgerbröd.




Det var dags för förberedelse inför kvällens middag. Åh, så jag sett fram emot den...




När allt var dukat och klart stod detta på bordet:
Hamburgare med smält ost, nybakta hamburgerbröd, klyftpotatis, halloumi, och sallad.






Det var minst lika gott som jag peppat inför, och de fluffiga, luftiga bröden som Christoffer bakat förhöjde smaken markant! Hamburgare, omnomnom....




Dock blev den väldigt hög, så det var lite knep och knåp med att äta den. Christoffer hade hamburgerdressing kring hela munnen - vilket jag lyckades fånga på både bild och film. *tehe*

Efter middagen blev det soffhäng och ett avsnitt av Jessica Jones, innan klockan blev för mig att hålla mig alert. Dagen därpå skulle tyvärr inte vara en "egna studier"-dag, utan en "många studier"-dag...

6 kommentarer :

  1. Angående att äta: Har idag hemsökt Lidl och köpt deras av dig recenserade glassar. Lockad i fördärvet, alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. <333333
      Berätta vad du tyckte, är du snäll!

      Radera
  2. sv:

    haha!! alltså va!? nej, fattar inte varför ägghistorien lockade fram dessa konnotationer??? Mkt märkligt! och rätt festligt...haha!

    vilken lyx du har med en partner som bakar bröd hela tiden förresten! är lite avis faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad konstigt... har vi alltså inte haft en liknande konversation?

      åhja, han är så lyxig, min Christoffer <33

      Radera
    2. Haha alltså tror inte det??? Känns ju inte som en grej som en glömmer heller, haha! Du borde gå ut med en efterlysning i bloggen (med vem du talat med detta om alltså..!)

      Radera
  3. vore kul om du ville publicera det där hamburgebröd-receptet! huga så goda de ser ut :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)