Lösenord

tisdag, januari 19, 2016

Glassrecension: Master of Taste Crunchy Chocolate

Heja heja, här kommer nästa! Denna är en chokladbomb som i mångt och mycket liknar en billig kopia av Ben & Jerry's New York Super Fudge Chunk i både beskrivning och utseende, men upp till bevis!


Master of Taste Crunchy Chocolate
Chokladglass med bitar av mörk och vit choklad, chokladöverdragna mandlar, pekannötter och valnötter




Smak: 8/10
Chokladsmaken kan man inte ta miste om. Den smakar starkt - men inte för starkt! - av god, rik och fyllig choklad. Jag tycker att de har lyckats bra med att fortfarande behålla sötman i chokladen, fastän den är så mörk i tonen. Christoffer, som innan slukat en burk Crunchy Almond tyckte inte alls att den var god, men det har vi i efterhand insett var på grund av att sötman i föregående burk helt dominerar över sötman i denna. Chokladbitarna är stora - ett plus! - men precis som med all fryst choklad ger den ingen större smak. Det finns små, chokladöverdragna mandelbitar och halvor av valnötter och pekannötter, inte helt fel. Det enda som fattades är väl någon sorts sås... Kolasås, kanske?

Utseende: 5/5
Den ser ju... fantastiskt ut. Här en bild på när jag grävt mig ner en bit och blottlagt allt det goda inuti. Det var inte svårt att finna bitar av choklad/nötter inuti.

Tillgänglighet: 2/5
Eftersom den inte finns annat än i Lidl-butiker kan tillgängligheten inte sättas högre än såhär.

Upplevelse: 7/10
Mja. Mjo. Jag älskar smaken av choklad som fullständigt exploderar i munnen på en - den är stark och fantastiskt god. Däremot blev jag lite besviken på den luriga beskrivningen på burken; "chokladöverdragna mandlar, pekannötter och valnötter"... Sedan var det ju endast mandlarna som var chokladöverdragna, och inte resterande nötter (även fast de fått det att låta så?). Äsch. Inte för att det gör mig någon större skillnad, tyckte mest att det lite sneaky... Hur som haver sjukt god. Lite kolasås i (Christoffer hällde i lite av sin egen, hemmagjorda) och det tog den till nya höjder.


Totalt: 22/30


Klart godkänt chokladglass med massor av gott i! Personligen hade jag hellre velat ha kolasås i också, och skippat majoriteten av nötterna - de behövs verkligen inte. Dessutom tillför chokladbitarna inte mer än crunch, och det får man lika bra att en nöt här och där. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)