Lösenord

tisdag, september 29, 2015

Summan av frukostkardemumman (hittills)

I tider som dessa, när hösten har krupit sig så nära att den bokstavligt talat blåser en i nacken, och jag längtar efter att smyga in i ett varmt, härligt café och ånjuta en lugn, rofylld frukost...

... Så kommer jag hem och knåpar fram en liten tabell, som visar en sammanfattning om precis vad jag tycker om hittills recenserade frukostcaféer. .



Nu är det visserligen så att de caféer jag testat inte ens får plats i min lilla tabell, så jag får helt enkelt utökade den med ett lista.

Så här är det alltså! Summan av frukostkardemumman, ur Emelies ögon.

15 poäng
Ingen hittills

14 poäng
Bulleboden
Två Systrar och en Kock

13,5 poäng
Bakverket

12,5 poäng
Vi går till Marie

12 poäng
Café Saturnus
Café Cinnamon
Café Chocolat (Linköping)

11,5 poäng
Greasy Spoon
Vurma

10 poäng
Café Andra Bullar

9,5 poäng
Café Yoko
ilcaffé
Petite France

9 poäng
Café Monceau (Paris)

8 poäng
Bageri Petrus
Café Frankfurt

7 poäng
Café Backlunds (Strömstad)

6 poäng
Blå Lotus

5 poäng
Café Seg70



Men inte tror ni väl att det är över än? Stockholm erbjuder massvis med flera frukostglada fik som bara väntar på att besökas av en kritisk och morgonhungrig tossa.


2 kommentarer :

  1. Ååh, sånt här gillar en statistik- och siffer nörd som jag!

    Får bli ett bokmärke så jag vet vart jag ska gå om jag hamnar i huvudstaden =)

    SvaraRadera
  2. Alltså, det må vara nybakta kanelbullar, men det är nog ändå svårslaget det där med bröd. Mmmm. Haha, ja någon studiehjälp skulle jag då inte vara, men en redig bak-mamma!

    Bröd och smör ÄR sannerligen bland det bästa som finns. Att snåla på smöret är en hädelse, som förstår den annars helt fantastiska upplevelsen av smörgåsen. Mums! Halloumi och timjan är verkligen jättegott tillsammans!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)