Lösenord

onsdag, september 16, 2015

Flykt till skogs och senare Paris

Jag har flytt från Stockholm, och befinner mig i nutid i skogen i Mariefred. Två föreläsningsfria dagar i förmån för tentaplugg gav mig en utmärkt ursäkt att trösta mig med barrig natur, frisk luft, lurviga hundar, nybakad rabarberpaj och världens bästa farföräldrar.




Dessutom innebär det en rutinlös tillvaro som förhoppningsvis främjar plugg, men också många telefonsamtal, skype-samtal och långa funderingssessioner. Jag har mycket tanketrassel just nu, relationsknas och en enorm saknad efter Paris...




... Så mitt i natten igår, när jag och en viss italienare satt och ketchupade över skype, råkade jag nämna något i förbifarten om att jag vill till Paris i början av oktober.... och när jag såg hans ansikte lysa upp vid orden så var jag fast. Då var det över för mig. Då hade biljetterna praktiskt taget redan bokat sig själva.

Så nu hoppas jag att det löser sig och att jag får ledigt från simjobbet mellan den 8-12 oktober. För nu har jag liksom bokat två resor till Paris under oktober månad (andra resan är 31 oktober- 4 november). Jag har aldrig varit så självbejakande och oansvarig förr.

Senare idag måste jag återvända till storstaden.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)