Lösenord

torsdag, januari 29, 2015

Promenad i 12e arrondissemanget

Det finns mycket att beta av i Paris, och under senaste promenaden i 12e arrondissemanget hade jag fortfarande mycket var att se. Trots att det var aningen kyligt för min smak, och trots att jag fortfarande var lute snuvig, så tänkte jag att ingenting botar mig bättre än en liten promenad.

Jag började vid Nation kring 16-tiden, precis när solnedgången var på väg att börja..




Matade återigen min förälskelse för alla vackra balkonger...





Och alla charmiga små bistron och brasserier...




Bland annat den här byggnaden fångade mitt ögonkast under flertal sekunder, och kontrasten med den klarblåa himlen var bara för vacker för att inte föreviga.




Helt plötsligt var solnedgången ett faktum.




Efter att solen lekt med sina sista strålar på byggnaderna gick denne och lade sig, och lät gatlyktorna ta över. Det var inte mindre vackert, det...




Bara drygt en timme hann jag vara ute innan jag kände mig alltför sjukligt trött, och det blev alldeles för mörkt (räddhare). Men en timme gjorde mig gott, och jag ångrar inte Paris en enda sekund.

2 kommentarer :

  1. Jag vet att jag läst det innan men jag har glömt; hur manga arrondissemang finns det totalt? O hur manga har du hunnit beta av hittills? Har du karta med dig eller strosar du runt pa mafa? Härlig, den sista bilden där, med solnedgangen.

    SvaraRadera
  2. Magiskt!! Jag fick ögonen på bilden med den vackra byggnaden på stört, innan jag hade läst din text och förstått att du också imponerades av den. Bilden är så vacker, med den ståtliga byggnaden som nästan ser ut som att den har klätt upp sig fint idag med sin blåa himmel och sitt ljus och sträcker på sig lite extra av den anledningen!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)