Lösenord

fredag, juni 13, 2014

En magisk sommarnattspromenad


I onsdags mötte jag upp Redoy efter jobbet, och han drog mig ut på en sommarnattspromenad, precis efter midnatt.
Det är nämligen en av sakerna på min bucket list, som jag ännu inte gjort.

Vi gick ned till vattnet, hittade en liten klippa precis vid vattenkrönet och tittade ut över Söder Mälarstrand. Luften var varm men ändå frisk - somrig, det var vindstilla, och Södermalms alla ljus speglades i vattnet mellan oss och staden. Runt omkring oss var det alldeles tyst, förutom några enstaka trollsländor och nattjagande småfåglar. Det var perfekt.




Där satt vi ett tag och söp in atmosfären; levde i nuet, stunden. Det var fasligt vackert.

Fast sedan traskade vi vidare, för ännu en av Redoys magnifika idéer: Nattamat!
Typ det bästa som finns. Så vi gick till 7Eleven alldeles nära där jag bor.




Vi köpte med oss brownies, kanelknut och pistachbulle, pepsi max, som vi redan moffade i oss i sängen hemma hos mig - egentligen alldeles för busigt sent. Det var lite såhär att... det är så här man ska leva. Så här kravlöst och vackert och enkelt och underbart.


Även det var magiskt.


2 kommentarer :

  1. Det är godast att äta på nätterna, enligt mig. Helst med pojkvännen vid min sida. Myspys!

    SvaraRadera
  2. Men så underbart det låter! Hur har ni snackat/tänkt/resonerat kring Paris?
    Kram!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)