Lösenord

torsdag, juni 12, 2014

Frukostfika, promenad och avbrytande tvättid


Tisdagen efter hemkomst badade Stockholm i strålande sol och tillkommande värme.
Det var fantastiskt - och precis de rätta förutsättningarna för att utnyttja dagen optimalt.

Det hela började med frukostfika på favoritstället.




Med den här filuren! Som han har varit saknad.
Vi satt och gick igenom Leiden-resan, kollade på bilder, löste korsord lite smått och småpratade om boken jag rekommenderat honom.




Efter några timmar åkte vi hem till mig för tupplur och ta det lugnt. Men det kunde vi bara göra till tre-tiden, för sedan skulle Redoy jobba 16-22. Sommarjobb, alltså. (man är glad att man inte har ett i år!)




Istället bestämde jag mig för att, efter ha lämnat av honom, ta en lång promenad hem. 


Jag började här: Östermalm.




Irrade omkring lite i Humlegården...




Passerade innerstaden...




Genom snirkliga gränder i Gamla Stan...




Och tog selfies på en bakgata i Södermalm.




Jag hann ända så långt som till Bergsunds strand, innan jag där insåg att 
"MEN JÄVLAR MIN TVÄTTID BÖRJADE JU FÖR EN TIMME SEDAN."




Alltså. Tankspridd tjej.

Så jag fick hoppa på första bästa buss hem, kasta in kläderna i maskinen och köra snabbtvätten. Så kan det gå, vet ni, när man har tvättstuga och inte får tvätta när det behagas. Då blir man avbryten mitt i sin eftermiddagspromenad i solen.





Men det får man gottgöra med bästa avslutet


1 kommentar :

  1. Åh vad fint att bara kunna promenera runt i Stockholm sådär! Gamla stan är verkligen mysigt, dessutom.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)