Lösenord

lördag, juni 14, 2014

Fyra burkar Ben & Jerry's och Tre Indier


Torsdagen var bestämd som en heldag för mig och Redoy, där vi skulle umgås, hänga och kryssa av saker från min bucket list. Nu innan flytten till Paris försöker vi verkligen utnyttja tiden och göra allt vi kan av den svenska sommaren!

Eftersom det var fasligt varmt ute klädde jag mig vågat i magtröja och hög fransk kjol.




Vid lunchtid tog vi oss utåt, i den strålande solen. Vi skulle in till hufvudstaden. 




På vägen spelade vi på den nya mobilappen som jag just upptäckt: wordbase. Kalaskul! 
(Om man vill utmana mig heter jag eowly, men jag varnar er.. Jag är fierce!).





Destinationen var denna: Ben & Jerry's Scoop Bar. Här skulle vi försöka checka av #21: Äta en rejäl sundae.
De har nämligen en gigantisk sundae med tjugo kulor, grädde, marschmallows, sås, bananer och hela kalaset, för typ femhundra svenska kronor.




Vi var så peppade..! 
MEN.. Sedan förklarar hon i kassan att de inte "gör den just nu".. Ahapp...




Så istället gjorde vi det bästa man kan göra i den situationen: Vi köpte med oss två egna pints och satte oss i en park!
Fairly Nuts och Caramel Chew Chew. Or, as I like to call them: Omnom and omnomnom.






Recept för bästa parkhänget: Fint sällskap och favoritglassen. 


Vädret började tyvärr bli dåligt, så vi gick hem till mig och vilade lite. Men vid middagstid tog vi oss ut igen, och tog en promenad mot min favoritrestaurang.




Vi gick längs Årstaviken, och vattnet, för att det är finast så. Precis som vi gjorde dagen innan, på midnattspromenaden. Det blev några pauser på bryggor. Och för snapchats.






Efter lite om och men var vi framme vid restaurangen, och vi båda beställde in våra favoriträtter.




Redoys maträtt, Tandoori Chicken Sizlar, was sizzling!






Efter middagen var vi båda supermätta, men efter förmiddagens glassflopp så bjöd Redoy på ännu en dessert!




Vanilla Honey Caramel till mig, och Clever Cookies till herren.
Alltså. Fyra konsumerade burkar på en dag. Två hela burkar glass för mig. Helt vansinne. Men fördjävulskt gott!

 Jag verkar inte kunna tröttna på glass.



1 kommentar :

  1. Så klart man inte kan trötta på glass!? Det kan man ju variera i all oändlighet där den ena sorten inte är den andra lik ;-) Det vore ju som att tröttna på te eller smörgåsar, det finns inte på kartan ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)