Lösenord

söndag, maj 25, 2014

Hamburgar-mani och fina vänner


På senaste tiden har jag haft en riktig hamburgar-mani, och haft inte en - utan två! - härliga grillkvällar.
Den första var hos min älskade lilla simflicka Astrid, som är fyra år och faktiskt lärde sig tio meter ryggsim häromdagen. Världens goaste tjej, ni ska se vilket jävlaranamma hon har i vattnet! Hon vill verkligen lära sig,

Hursomhelst. Tillbaka till burgarna.
I fredags fick jag följa med tösan hem för grillning av hamburgare och halloumi.




Så här knasig är hon, vet ni. Inte nog med att det serverades den goda middagen, utan till efterrätt blev det både kinderägg och Ben & Jerry's-glass.

Hur fin kväll som helst, även fast jag åt så jag blev illamående (jag och begränsa mig alltså, svårt svårt!).

---

Och igår, då! 

Helt spontant skrev Malin och bjöd mig på grillkväll hemma hos henne - favorit-i-repris från veckan innan. Till en början var jag alldeles för trött för att åka så långt iväg, men sällskapet mutade mig med "vi har köpt pepsi max och halloumi till dig!!!" och då hatade jag dem lite. Fastän älskade dem mer.

... och då var jag ju såklart tvungen att åka dit.




Dejan och Jonny var också där. Gänget hade fixat allt till hamburgare - kött, bacon, ost, friscobröd, sallad, tomat, ketchup, dressing och så givetvis halloumi.






Fy bubblan, så gott det var. Och vilka fina vänner jag har. Jag är så tacksam.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)