Lösenord

onsdag, maj 22, 2013

Är det en lejonhona eller en kardemummabullssugen småbarnsmamma?


Tisdagen stod mig helt öppen och ledig - sicken lycka!
För att fira denna fantastiska företeelse innan tentatiderna drar igång, så bokade jag frukostträff med min gode Jangi.




Vi gick till mitt nuvarande favoritfik för frukost, och satte oss tillrätta.
Jangi är uppmärksam och ståtlig som en gasell i den till synes lugna cafémiljön.


Vad är det som närmar sig? Är det en lejonhona eller en kardemummabullssugen småbarnsmamma?

Frukost på favorit-frukostcaféet


Det var himlans mumsigt -
Jag beställde frukostpaketet bestående av grönt te, olivbaguette, hallonyoghurt, sallad, lemonad och så lite pålägg till det.
Fast eftersom klockan var närmare elva blev det snarare brunch.

Själv var jag glad i hågen - som man bara kan vara när man får äta lyxfrukost ute på café (typ en av världens bästa ting?).


Fräknig och munter


Plus att det var himlans kul att träffa Jangi igen. Verkligen.
Efter frukosten tog vi en promenad över södermalm för att besöka Jangis morfar på Södersjukhuset, vilket det både var givande men uppskakande. Sjukhus är sådana obehagliga platser.

I vilket fall som helst, och trots att det kröp i kroppen i slutet av vistelsen så är jag mycket glad över dagen.
Jag kände att jag fick ut mycket livsenergi och livsperspektiv, plus umgänge med en saknad vän.


En vän som ska bjuda på kladdkaka på lördag (tihi).




2 kommentarer :

  1. Åh vad härligt det ser ut! Kommer ihåg att du alltid tyckte jag åt frukost ute förut, nu är det du som gör det flera gånger i veckan haha :D.. Lite kul ändå att du bytt ut kladdkaksfika mot frukost och visst kladdkaka är gott men man tröttnar. Skulle ja äta en sak resten av livet vore det ju frukost å inte kladdkaka hihi.

    Så härligt du verkade ha det med din syster också, älskar att sitta på uteserveringar.. Och jag blir likadant när jag sätter på mig träningskläder haha, vill typ skutta å spänna mig inte leka ninja då :P väldigt söt är du iaf!

    Sv: Tack! Nej jag har kommit ifrån att klänning lite grann, hade det alltid förut men nu har jag en jeansperiod.. :P Men har massor av klänningar som förhoppningsvis kommer användas nu till sommarn..

    Ja det är klart och egentligen typ lika gott :)
    Du har rätt med pluggandet men känner mig alltid dålig och som om jag kunde gjort bättre..
    Åh det ser jag som en fördel, då kan vi hitta ett våffelställe att gå till :D

    Ja det tycker jag :D min favorit är havre och quinoagröten om jag får tipsa hihi

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)