Lösenord

tisdag, maj 21, 2013

Den burgar bra, den här veckan


Måndagen skulle jag få göra något jag gör alldeles för sällan, och därtill sett fram emot en hel del,
nämligen umgås lite med min syster-yster, Nattis.

Vi skulle mötas upp efter att Nathalie slutat arbetet sitt (åh, så hon knegar på, ska ni veta!) men på grund av
pendeltågsfel blev det senare än vad vi trodde.
När vi tillslut möttes upp gick vi - efter en tids velande - med bestämda steg mot Jimmy's Steakhouse.






In beställdes en stor köttbit till systersällskapet, och en klassisk stor hamburgare till mig själv.




Som jag måste medge var kalasgod. Fy, så härligt med en stor saftig burgare med smält ost. Omnom.




Där satt vi på uteterassen, Nattis och jag, med mjuka filtar i knäet. Vi talade om allt från förskolan till plugget,
diagnoser, förhållanden, sommarplaner och allmän uppdatering. Jag sade det när vi suttit och pratat i två timmar,
att "det är inte vanligt att vi sitter såhär lättsamt och pratar, och umgås, utan riktig anledning.".




Det tyckte jag var så fint. För ju äldre jag blir, desto mer inser jag hur viktig min syster är för mig.
Vi är så lika på så många vis, men samtidigt så olika. Vi har varit med om så mycket, och fortfarande när vi pratar lär jag mig nya saker om henne, påminns om gamla minnen och förundras över var tiden tagit oss två.


Jag ska försöka se till att vi kan umgås mer, hon och jag.
För hon är en rätt otrolig tjej - mer förundransvärd än jag tidigare förstått.





1 kommentar :

  1. Syster-mys! Himla mysigt ju! Den där maten såg inte så dum ut den heller, den där burgaren?! Det bara vattnas i munnen på mig, omg..

    Ibland är det väldigt trevligt och mysigt att bara kunna sitta där, med sitt egna kött och blod och bara prata.. Prata, prata, prata.. Om allt mellan himmel och jord. Att prata ut behövs ibland.

    Hoppas det är bra med dig annars, kram på dig Emelie!

    Ledsen att jag heller inte svarade på din kommentar, läste den dock. Haft mycket i hjärnan och haft det rejält tufft ett tag nu. Hoppas du har överseende med det!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)