Lösenord

onsdag, september 19, 2012

Tre saker om Emelie

Jag lyckade tjuva en liten lista från en liten Tuva.


Tre saker jag inte förstår mig på:
Banan i maträtter, flervägs- oberoende variationsanalys, att sova med kläder på.

Tre saker som finns på mitt skrivbord/soffbord just nu:
Min kalender, ett korsord och två statistikböcker.

Tre saker jag gör jag just nu:
Pillar på nagelbanden, leker med olikfärgare markeringspennor och läser bloggar.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Vara gravid, lära mig baka den perfekta kladdkakan och testa att en gång manipulera rösten med helium.

Tre saker jag kan:
Hålla saker jag lovar, äta hur mycket glass som helst (typ), vicka på lilltån.

Tre saker jag inte kan:
Följa recept, hantera kyla eller ljuga.

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Gå på händer, bättre franska och vara mer spontan.

Tre saker jag tycker om:
Martin, fika och söndagar.

Tre favoriträtter:
Hemmagjorda hamburgare, frukost (räknas!), indiskt.

Tre favoritlåtar:
Blood to Bleed
– Rise Against, Here Comes the Sun – The Beatles, Marry Me – Bruno Mars

Tre favoritminnen:
När jag fick min lägenhet, första dyket på babysimmet och Paris.



4 kommentarer :

  1. Jag förstår mig inte heller på banan i maträtter... Förstår mig inte på banan överhuvudtaget faktiskt.. xD
    WOW, jag visste inte att du kunde vicka på lilltån, det är ju ascoolt! Önskar jag kunde något sånt.. x)
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Åh spännande :D Klart du fick sno den hehe, älskar ju listor!
    Jag förstår mig faktiskt inte heller på bananer, eller ananas, nej det funkar inte. Däremot äpple å mango är gott i sallad men det är ju kallt. Skulle aldrig få för mig att blanda i det i varm mat liksom.

    Sv: ja du det kan man fråga sig? tänkte inte riktigt till där haha, såg bara en sak jag varit sugen på längeee kombon, avokado, keso och kalkon hehe.. Tur att det fanns te att värma sig på när jag kom hem. Å idag har jag varit väl förbered med vantar, halsduk å flanellskjorta :P

    Jag kan förresten inte heller ljuga, är extremt dåligt på det. Kanske bra på ett sätt men ja :O

    Precis, det är synd för jag har verkligen upptäckt så många bra fik häromkring och i vasastan :)
    Haha ja eller hur, men han är sån, vill inte synas så mycket. (Vilket är ganska konstigt med tanke på att han var med i ett band å stod på scen ganska ofta)

    Absolut :D

    SvaraRadera
  3. Haha, fina svar detsamma!!!

    Ah, jo, kanske får försöka se saknaden som något positivt, men det är svårt..vill ju bara pussa på honom jämt ju..

    haha, näe, dumt att vänja sig vid nåt man inte alls vill eller är sugen på :s känns ju helt ovärt! näe, aubergine smakar beskt, är slemmigt och har späckhuggeliknande skal. Du blandar inte ihop med zuccini månne?

    SvaraRadera
  4. Haha okej du har poängterat det nu.. Ingen banan i mat/ på mat :P

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)