Lösenord

tisdag, augusti 07, 2012

Uggle-mani i Emelies krypin


Någonting som är lite svårt att undgå - men ack så enkelt att uppskatta - är min fantastiska vurm för ugglor.
En besatthet på gränsen till fanatism - en uggle-mani i sann bemärkelse.

Kommer man hem till mig kan man hitta både en, två och tre ugglor som sitter och lurar, eller egentligen...
Många, många fler...


Jag tog mig tiden att räkna alla, för att se exakt hur många jag faktiskt äger.


.. Vi kan väl börja med ytterdörren...


Ugglan vill inte ha någon reklam


För att fortsätta in mot köket..






Där har jag en avbild av Germany (ett porträtt av en annan uggle-inneboende), ett förkläde med massa ugglor som min bästa vän Marieke sytt, samt en termosmugg med ugglor.

Den lila plåtburken med ugglor köpte jag senast i Paris, och använder som brödburk.






Jag har en hel del ugglekläder samt lite badskum i uggleformation, och såklart; nya tillskottet (uggle-handdockan)..

Och mitt smyckesskrin ska vi inte ens tala om...!


1, 2, 3, 4... Eh, screw it!



I TV-hörnan finns det lite fler uggle-invånare.






Och i bokhyllan - ja, där kryllar det av ugglor!




Spargrisar, träprydnader, och små sydda ugglor som Marieke bidragit med.  





På väggarna hänger sydda ugglor min söta Emsi har sytt, och i soffan plirar en annan liten kompis.
  
 



Ett lila uggle-ljus (som aldrig kommer tändas) och en liten vägguggla som jag hittat för vansinniga 265:- i Gamla Stan.
 ... Men som för övrigt påminner mig om Martin-dagen med stadstävlingarna, så den tycker jag om i alla fall.
Plus - det är ju en uggla. 




.. Och så min favorituggla, såklart, som plirar på mig uppifrån min studentmössa högst upp i bokhyllan: Germany!



Germany har slagit bo i min studentmössa



Så.. Allt som allt så blir det...
.. Huvudräkning, huvudräkning...

.. Exakt 50 ugglor..!




Herreminje. Tänk att jag lyckades pricka in heltalet precis sådär.
Fast egentligen; man kan nog aldrig få nog med ugglor.







11 kommentarer :

  1. Haha guuu, galet. 50 ugglor. Är det stopp nu eller är du på jakt efter fler?

    SvaraRadera
  2. Åhh, tycker också att ugglor är extremt söta, och 50 ugglor, det är värt att skryta om.
    Har verkligen saknat att blogga, och tror att många här har glömt mig, men det måste betyda något då man nästan varje kväll den senaste veckan funderat på vad man skulle skriva om man hade en blogg, så därför är jag tillbaka :P

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad varje gång vi har mer gemensamt än störda beteenden!

    Jag har ju min mån-mani (där gick jag ju så långt som till namngivning av mina barn...) - för att inte tala om alla Miranda-nallar som täcker delar av bostaden.

    ... sen inser jag att det nog är rätt stört detta också! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, precis. Finns inget alternativ men fram till nu har jag väl varit i någon slags förnekelsefas, så var verkligen skönt att åka hem till honom och få in det i huvudet att han bor där nu. Det hjälpte. Så nu är jag väl på väg mot acceptans antar jag, haha. Även fast det är ledsamt så går det. Fina fina, bästa och mest smärtsamma kärleken! Den är fin den! Hur går det för dig och din herre va?

    Haha ja, snart kan du ha ett ugglemuseum nästan ;)

    SvaraRadera
  5. Haha åh vad roligt. Men berätta nu - vad exakt är det du finner så fantastiskt med detta djur? Är sjukt nyfiken.

    SvaraRadera
  6. hahah alltså nej emelie. Vad är grejen med ugglor?? de är oberäkneliga och ser arga ut ;)

    dom borde smaka lite av min kaka så blir dom snälla. Tycker absolut du ska ge dig på den, jag som är största chockoholic ever tyckte ändå den var smarr!

    pöss

    SvaraRadera
  7. Hahaha ååh, vilken otroligt fin samling hörru! Ugglor är ju ändå ganska fantastiska, hihih.

    Jahadu, nu får jag lite semester innan skolan sätter igång igen :D inte alls fel, och gotland är väl kanske inte som paris direkt men himla fint ändå ;)

    SvaraRadera
  8. Keep on going! Du kan ju komma hit och räkna flodhästar en dag=p

    SvaraRadera
  9. Alltså jisses amalia, jag tyckte jag hade mycket ugglor - jag har knappt hälften tror jag.
    Men ack så fina de är!

    SvaraRadera
  10. HAHA klockrent! Någon gillar ugglor :D

    SvaraRadera
  11. Jaaaa, du tog kort på alla! O såååå många visste jag inte att det var. Men fy så söta de är allihop ^w^ Mihi.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)