Lösenord

onsdag, augusti 08, 2012

En vanlig vardag numera


Vardagarna går numera ut på en arbetsdag mellan 8-17, vara ideligen hungrig under hela passet, lunka hem likt en zombie för att fortsätta vara döhungrig och kasta i mig mat till dess att jag får extrem matkoma och fastnar i soffan hela kvällen.


Emelie jobbplats



Igår tror jag att jag åt mer än en halv vattenmelon helt själv..
Egentligen förstår jag inte hur jag kan bli så hungrig av att sitta på min rumpa och knappra på en dator/svara i telefon/fixa eventuella tekniska maskiner, men det känns som att jag sprungit ett maratonlopp.

Telefonerna ringer stup i ett - minst tre stycken i taget - för kontoret öppnade upp i måndags efter semesterstängt och alla har minst en dum fråga (sådana finns, konstaterar jag) eller ekonomiska klander.

Men trötthetssymtom och mysbehov får jag uttrycka när jag kommer hem, och slänger av mig arbetsblusen.






Så kryper jag in i långa strumpor och pappas överstora uggle-tröja eller min supermysiga carebear-dräkt
och är sådär onödigt onyttig med smörgåsar, tomat och blåbärste.






Och myser under täcket i soffan.

Och löser korsord.

Och ser på fåniga tjejfilmer.







Sedan somnar man som en trött sill oftast redan mellan 21 och 22 på kvällen, för att man vet att klockan ringer tidigt.



... Eller har man äran att få besök av en snygg grabb som håller en vaken med kramar och babbel,
och som påminner en om att man är älskad. Sådär så att man inte kan låta bli att fnittra och vara lycklig.


Just de vardagarna är de bästa, för övrigt.





10 kommentarer :

  1. ååååh du och din pojkvän är så söta... du verkar va så kär....

    SvaraRadera
  2. Nae, flåsnor räknas nog inte riktigt. Sen är det ju bara en sån så det påverkar ju inte direkt slutresultatet sådär värst=p Kan lova att jag slår femtio ugglor.

    SvaraRadera
  3. juste, jag kom på att jag glömde svara när jag frågade om skola/martin och sådär ;) Duvet, jag läser blir glad, tar åt mig och blir lat, haha! Men jag gillar ju att kommentera, bara det att här måste man ju skriva i alla sina uppgifter ;)

    Känns det skönt att inte bo med Martin ännu? Eller det känns lite som en saknad? Visserligen, ni har ju inte varit ett par superlänge, men han verkar vara en sån toppenkille och jag hoppas jag har rätt :) Du verkar glad med honom!
    Peppad till att börja skolan sen i september igen? Fortfarande brinner passionen för att bli psykolog? Vemvet, du kanske har ändrat dig?! men jag ser dig som en toppenpsykolog som man bara kommer älska!! <3
    Föresten så älskar jag att du verkligen älskar ugglor! Känns så himla mysigt på något sätt att ha funnit någonting man verkligen lyser upp för. Kladdkaka+ugglor=Emelie ;) Något av det och förhoppningsvis giva ljus och glädje!!

    Hoppas det går bra på jobb idag! Ändå helt otroligt att du har turen/passionen att ha ett jobb, och som du faktiskt älskar? Inte sant? Trots att det inte ens är ditt framtidsjobb eftersom du utbildar ju dig!!

    Kram på dig <3

    SvaraRadera
  4. Aw myspys! :)

    Och ja din dräkt var inte tokig den heller, haha! ;-)

    SvaraRadera
  5. Oj oj, om dina jobbdagar ser ut sådär så känner jag mig allmänt slö. Idag har jag t.ex. bara varit utomhus och solat, tog en liten kort promenad till busshållplatsen och tillbaka för att inte dö av rastlöshet. Men idag är ensamheten självvald, behöver en dag med bara datorn som sällskap ibland.. xD
    Åh, vattenmelon som är så gott! Blev riktigt sugen på det nu, men har singoallakakor som väntar på att bli uppätna.. :)
    Sv: Blev aldrig friskförklarad utan psykologen tyckte att hon inte kunde hjälpa mig mer, vilket hon hade helt rätt i. Jag kan bara hjälpa mig själv vilket jag har jobbat med under året, men kände att jag saknade hjälpen som skrivandet gav. Jag kan lugna dig med att ingenting speciellt har hänt, jag är precis som jag var förut, vilket kanske just är problemet.

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt! :D
    Hoppsan namnet på kakan på waynes minns jag ej. Något med choklad;) haha

    SvaraRadera
  7. Emliiiiii :3 åh älskar din carebearfluffmysdräckt ;) du ska se mina nya pyjamasbraller jag fyndade på Ullared! Måste lägga upp en bild, så sjukt ful söta men såååå gosiga!!

    Jaaa åh vi ska bli sambos, fatta galet?! :D men så underbart. Att dela livet med den man älskar. :3 hur har du och Martin tänkt framåt? Eller ni trivs bra som det är? Ni verkar vilja vara med varandra hela tiden iaf, kärlek :') hihi

    SvaraRadera
  8. Hur kan man bara sätta på sig en så ful dräkt??!!

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag tycker om ugglorna! Riktigt fina allesammans :)

    Spännande med kladdkakan faktiskt, har inte bakat någon på evigheter då Martin blir sur för att jag lämnar hela och han äter upp den själv istället för middag haha.. Men har länge velat prova med smält choklad istället för kakao, som i muffinsarna ni gjorde.

    Dina dagar verkar väldigt mysiga ändå, jag jobbar ju mest också och har inte mycket tid till annat. Och nu när jag varit ledig har jag bara hängt med Martin hela tiden hihi. Förresten blir jag också superhungrig av att sitta på kontor, haha förstår inte varför. Faktiskt mycket mer än när jag jobbar på ica och springer runt hela dagarna. Knasigt.


    Sv: Är på bryggan i Sickla där jag bor, precis vid vattnet vid Sickla udde station :)

    Ja absolut det kan vi göra, jag jobbar nästan hela tiden fram tills dess, annars är jag ju ledig veckan efter men det vore som väldigt mysigt att träffa dig i alla fall, när det än blir :D

    SvaraRadera
  10. Din blogg går inte att följa på bloglovin. Söker man på din blogg kommer matomspunnet upp. Du skulle göra min dag ifall du kunde fixa det ;)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)