Lösenord

lördag, mars 14, 2020

Emil (och Fredde) fyller 25 år!

På Emils (och Freddes) födelsedag, så var vi båda tvungna att jobba. Men det var ju ändå fredag! Jag traskade till jobbet innan kl. 07. Det var kyligt, men åtminstone vindstilla. Gick förbi forsen som hade fullt ös igång.


Jag var klädd i knallrött och kände mig riktigt fin! Var ensam på plats då två av mina kollegor var lediga, och den ena tvingades sitta i karantän eftersom hon hade snuva. Heeeehe.


Alla mina patienter dök upp! (mina kollegor har haft lite svårt med det på sista tiden, att hälften bokar av/uteblir. Jag har haft tur än så länge!).

Gick hem redan efter lunch för att *hemlighetsmaka* lite... Alltså förbereda inför Emils present som jag fixat... Jag har alltså köpt en hotellvistelse på The Lamp i Norrköping - ett hotell han velat bo på jättelänge men som jag ratat pga att vi har helt olika hotellstil. Men nu så, nu skulle jag överraska honom med att kidnappa honom till Norrköping under morgondagen. Han hade ingen aning!

När han kom hem lagom runt 16:30 så var han såhär glad!


"Varför kan jag inte få min present nu?" gnällde Emil. "Nej, du ska få den imorgon! Nu ska vi snart fira dig, det är bättre att du får den imorgon när du verkligen har tid att använda den!" resonerade jag. Hehe. Ja. Han kan ju inte få en överraskningshotell-vistelse i förväg! Det förstår väl vem som helst.

Klockan 17:15 hämtade vi upp Fredde och Moa hos sig, och så åkte vi gemensamt till deras bestämda middagsdestination. Restaurang España - tapasbar. De hade bjudit sina närmaste 11 vänner, varav enbart 7 dök upp (corona corona corona)...


Det var nästan tomt! Det som vanligtvis brukar vara smockfullt på denna restaurang. 


Emil tycker det är så härligt att få dela sin födelsedag med sin bästa vän. Det kan inte riktigt jag förstå - jag vill ju att min födelsedag ska handla om MIG. Haha.. Hur är ni?

Så det var Emil, Fredde, Moa, jag, Marcus, Elin, Robin, Andreas och Jocke som satt vi bordet och beställde tapas. Jag är inte superförtjust i spansk mat men hittade lite som jag ändå ville testa. En medelhavssallad (tomat och mozzarella) och så kronärtkockshjärta med örtcrème och serrano.


Emil och Fredde fick sina presenter: presentkort på Elgiganten, en konjak och chokladpraliner. 

Vi satt och åt och pratade - större delen av samtalet gick väl åt att prata begränsningar och sjukdomar, samt hysterin som sker i Sverige nu när både toalettpapper och konserver är utplockat överallt... Galenskaper.

Efter middagen hängde Jocke, Andreas och Marcus med oss hem till oss för att spela lite spel. 


Det blev ett av mina gamla spel - Spank the Monkey! Åt glass och tryffelchips och drack pepsi max.


Så roligt var det! Spelomgången bjöd på många skratt och bra stämning. Och jag vann!!! Toppenomgång!

När de andra åkt hem gick jag och Emil och lade oss - jag låg och läste memes om corona-viruset och skrattade så jag kiknade. Härligt att det ändå kan bjuda på lite humor.





🤭🤭🤭

2 kommentarer :

  1. Så härlig dag Emil fick! Du får hälsa och gratta i efterskott. :)

    Och jag både förfasas och fascineras över hur folk reagerar. En del av mig vill bara skratta åt allt men den större delen undrar varför folk tappar all vett och sans? Varför de lyssnar med på grannen som tror sig veta än experterna. Eller tar facebookstatusar från random snubbe som säger sig ha koll för han bor i Kina/Italien på större allvar än de som faktiskt har kunskapen. Vi var på babysim igår och innan hade jag lite skämtsamt sagt "tänk om typ ingen är där". Av typ 12 stycken bebisar var vi 4 på plats. Och det var nästan ingen förutom en skolklass i övriga bassänger. Helt sjukt!

    SvaraRadera
  2. Grattis till Emil!
    Och jag tycker det är så skönt med din (vad jag har tolkat det som iaf) inställning till corona. Jag är så OERHÖRT frustrerad på människor just nu? Att unga, friska 20-nånting-personer skapar oro och panik, trots att det för deras del mest sannolikt handlar om en förkylning; att folk BUNKRAR i mataffärer (så oerhört egoistiskt); att folk inte själva tar reda på fakta utan förlitar sig på delningar i sociala medier etc. Mahhh. Jag är också orolig, inte för min del utan för människor i riskgrupper. För ekonomin. För människor? FLOCKDJUR är vi som bara grips av nationell hypokondri, vanvett å panik. Jesus. OBS bagatelliserar inte corona såklart, det är fruktansvärt att människor dör och konsekvenserna på samhället. Men ah, blir trött på människor :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)