Lösenord

måndag, mars 25, 2019

Glassrecension: Magnum Double Salted Caramel

En av Magnumglassarna som kommit ut nyligen är denna; Magnum Double Salted Caramel. Jag och Emil har varit omåttligt nyfikna, då vi vet att den är *liknande* pinnglassen är helt ama-ze. Vi tar alltid den som pinnglass om den finns. Nu har en saltad variant av den äntligen kommit på pint, och vi kastade oss över den samma kväll den inhandlades.

Magnum Double Salted Caramel
Gräddglass med rik saltad karamellsås, knäckigt chokladskal och chokladskärvor



Smak: 9/10
Alltså. Det är... magi. Magi magi magi! Magnum-chokladen smakar precis som den skall, och under ytan vilar ett täcke av saltad karamellsås, en krämig vaniljgräddglass, swirlar av saltad karamellsås och så skärvor av hård knaprig choklad inblandat. Och vad är det jag känner? Små saltkristaller som knaprar så fint och balanserad i den annars söta tuggan. Det blir en perfekt smakkombination och jag och Emil är i extas.

Utseende: 5/5
Jag älskar glassar med topping. Och Magnums är åtminstone inte så fettiga och smöriga, så att det är ren choklad runt om är ett stort plus! Älskar känslan av att knäcka upp chokladlocket med skeden.

Tillgänglighet: 1/5
Svår att hitta i Nyköping. Har letat en hel del, och hittade den nu i en privatägd ICA-butik.

Upplevelse: 9/10
Går inte att ge lägre. Redan efter första tuggan visste både jag och Emil att "här satt den". Smakerna gick ihop så bra, och att knäcka sig igenom locket och gräva sig nedåt är en himla härlig grej. Dessutom när vi upptäckte knapret från saltkristallerna, så höjdes upplevelsen ytterligare. Dessutom är det något förtjusande med att när glassen är slut - ja, då har en ett chokladlager på väggarna och bottnen av burken att skeda upp också. Som att det roliga har flera lager!

Totalt: 24/30

Ett höjdarbetyg, kan jag säga! Denna skall köpas många gånger om. Bästa Magnum-glassen hittills.

10 kommentarer :

  1. Åh, du gör verkligen ett bra jobb med att sälja in den här glassen! Jag blir riktigt sugen, och vill testa nu-nu-nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kände samma... Den finns därför redan i min frys 😍

      Radera
    2. Åååh, vad du har att se fram emot!

      Radera
  2. Låter inte alls tokigt😍 Ska jag genast skriva upp på inköpslistan!
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev tummen upp på den! 25kr dessutom, inte illa :)
      //Em

      Radera
    2. YAY!! <3 Jag skall nog äta en sådan igen ikväll!

      Radera
    3. Samma här😍 Fast blir nog inte hela burken. Lite för maffigt för min del.
      //Em

      Radera
    4. You got a lot to learn, little grasshopper ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)