Lösenord

lördag, september 22, 2018

Stormen Knud bryter konferensen kort!

Tredagarskonferens i Borås, var det. Under torsdagen tog jag inte en enda bild, utan njöt av hotellfrukost, heldagarsföreläsningar, långpromenad, trerätters-festmiddag och underhållning och dans fram till natten - helt utan bilder (okej Emil kanske fick en eller annan snap).

Men igår, fredag, svar sista dagen för konferensen och då hann jag med att ta bild. Jag passade på under hotellfrukosten att göra mig en lyxvåffla, toppad med lönnsirap och bacon samt en sida med nutella och grädde.


Äkta dyr, fin lönnsirap, dessutom!


Dagens föreläsningar var mellan 9-13, och sedan skulle jag köra hem mig och Malin. Vi alla från jobbet var dock rätt oroliga, eftersom det talades om stormen Knud som skulle ta sig fram över västra Sverige. Ingen av oss hade lust att fastna i någon storm.


Vi följde väderprognoserna tätt under föreläsningarna och kom kl. 12 fram till att nej, det är inte värt att chansa, och så valde vi att åka lite tidigare. Mika och Ann-Sofie skulle egentligen ta tåget men valde att åka med oss, eftersom de var rädda att fastna någonstans på vägen de med.

Så körde jag hem, fyra timmar tog det, från Borås till Nyköping. Bilresan var relativt lugn (med ett par kastvindar här och var som gjorde styrningen viktig!) och framme var jag lagom till 16. Det har varit tre dagar fulla med information, gratis fika, många alldeles för små koppar te (avskyr kaffekoppar till te! Det är ju typ bra två klunkar??), sköna hotellsängar, pampiga frukostar, mulet väder och möjligheten att lära känna mina nya kollegor.

När jag och Emil äntligen återförenades på fredagskvällen så dukade vi upp ett fredagsmys som hette duga! Men det får ni se i nästa inlägg!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)