Lösenord

onsdag, augusti 29, 2018

Crazy Cow-dejt och goskväll

Igår blev det alltså dejt - jag hade en lugn dag på jobbet med handledning, avslutningssamtal med chefen, möte med Barnkliniken och Habiliteringen samt ett besök på eftermiddagen. Vid 16 stämplade jag sedvanligt ut och mötte upp Emil utanför med cykeln. Vi traskade genom stan fram till Crazy Cow, där vi nu inte varit sedan i våras (!).


Som vanligt när vi kommer dit mellan 16-17 är det i princip ingen där och vi kan välja bord helt fritt.


Jag var lite extra lycklig för att Emil påminde mig om och om igen om hur fin och snygg jag var idag. Då känns piffet inför dejten så himla värt, och det blir så speciellt! Lite annorlunda från de långkalsonger och fettiga hår som jag går runt med hemma.....


Jag beställde en oxfiléplanka efter lite velande (Emil påminde mig om att de faktiskt hade Nyköpings bästa plankstek här), och blev inte besviken när maten kom in på bordet!


Emil var lite mer vågad än mig och tog lammytterfilén med västerbottengratinerad (jag saliverar redan här) potatis, rödvinssky och vitlökssmör.


Men återigen till min planka. LIVETS PLANKA.  


Ja. Jag ville mest poängtera att jag slickade plankan sen och var nöjd som ett barn efter julklappsöppning.

Redan på vägen hem sade Emil "ikväll vill jag äta något sött och gott!"... För honom blev det en påse polly, och för mig blev det vaniljglass. Rekommenderar Eat Happy Vaniljglass där nedan - ruskigt god!


Till detta tittade vi på en underhållande (men ack så hjärndöd) amerikansk komedi, och två avsnitt av Modern Family. Sedan somnade jag in lite efter 21.

Se! Jag börjar äntligen få bra sovrutiner!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)