Lösenord

tisdag, september 20, 2022

Vi firar vår första förlovningsdag!

Oj, vad tiden går fort och vad jag tappar bort mig i så mycket annat. Det har hänt så mycket sedan sist! Jag har fått en befordran på Mindler, och blivit rektor för Mindler Academy (den interna fortbildningsverksamheten). Jag har även fått kontrakt på att jobba 25% med marketing - att skriva artiklar och spela in videos till våra sociala medier tillsammans med marketingteamet. 

På det har jag även varit (till synes) dödssjuk och däckad mer än en vecka, och när jag vaknade till liv igen hade det gått från sommar till höst. Det har varit fullt upp med att få igång höstrutinerna.

Men tillbaka till början av september, då jag och Emil firade vår första förlovningsdag. Hur kan det ens ha gått ett år sedan?!


Kände mig cute.


Vi hade planerat att fira genom att bo på hotell i Stockholm, gå på restaurang... och även nyttja den 30-årspresent jag fått av Emil: Bodyflight!

Vilket är en hemskt rolig historia, för sådana saker är egentligen inte alls sådant som jag tycker om. Jag tycker åkattraktioner och andra rörelsebaserade aktivitetr är rätt obehagliga, blir lätt åksjuk och helt ärligt lite rädd. Men tydligen hade jag sagt för x antal år sedan till Emil, vid åsynen av en reklamaffisch att "det där vore kul!"... Vilket jag 1) inte alls har ett minne av att jag gjort och 2) absolut inte menade i så fall. 


Men här var vi nu, och både Emil och jag skulle flyga i en lufttunnel. Jag var väldigt orolig och ängslig innan, men uppskattade ändå Emils gest, och ville testa. Haha, ser ni hur det ser ut som att jag smile:ar till kameran? 😉


Ps. Ja, jag är för snål för att köpa bilderna, de kostade fan 250 kr!!!! 

Det var kul men jag blev som sagt helt snurrig av alla svängar och den kroppsliga och balansmässiga ansträngningen. Så pass att jag ramlade omkull andra gången jag kom ut ur lufttunneln, så yr blev jag. Efteråt hade jag en dunkande huvudvärk, men vad ändå glad och nöjd att jag testat!

Vi åkte in till stan och handlade huvudvärkstabletter, och checkade in på vårt hotell. 


Sugna på ett mellanmål: Jag kikade upp en kakställe, Krümel, närheten.


Vi köpte fem kakor. 😋


Därefter gick vi och vilade på vårt hotell ett tag. Vi fick rum på högsta våningen!


När klockan slog 17.15 hade vi bord på Den Gamle och Havet. Vi hade tur - vi fick plats från väntelistan. Jag har, sedan jag var här med Sara, velat ta med Emil hit och äta deras fantastiskt goda tryffelpasta.


Vi satt där och åt, diskuterade bröllopslokalerna vi tittat på, pratade färgtema och olika önskemål till bröllopsdagen. Visserligen att det är exakt två år kvar, men ändå så roligt att drömma sig bort!


Vi delade på en efterrätt; en banoffee-tårta. Den var god, men jag såg ändå mest fram emot godispåsen vi plockat till kvällen.

Hotellrum, filmmys, godis. Det kan knappt bli bättre än så!

2 kommentarer :

  1. Grattis till din befordran på Mindler! Stort ju, tänk att du har tagit ett steg uppåt så snabbt. Vad har du för arbetsuppgifter i rollen som rektor för Mindler Academy?

    Vad fint att läsa om er förlovningsdag. Middagen ser alldeles fantastisk ut ju!

    SvaraRadera
  2. Grattis till befodran! Vad roligt det låter! Hoppas att du kommer trivas med nya arbetsuppgifterna.

    Är det två år kvar tills ni ska gifta er?! Fick för mig att det var mycket närmre i tid... haha kanske för att "folk" här gifter sig nära inpå förlovning.

    Har precis idag gjort en banoffee pie till min mans födelsedag :) lilla Eli tyckte det var väldigt gott, blev 3 portioner för henne 😆

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)