Lösenord

lördag, augusti 13, 2022

Paris: Dag 6, Tre pizzor med två nya vänner

I måndags, vilket var min sjätte dag i Paris, så hade jag halkat in på två kompisdejter på en dag! Det är mycket socialt för min lilla hjärna, kan jag säga. 

Den första dejten var med en helt ny bekantskap; en fransk kille som heter Gaël, och som jag träffade på flygplatsen i Sverige. Vi delade sedan taxi tillsammans in till Paris, och började på så vis lära känna varandra. 

Han frågade om jag inte ville ta en promenad i parken denna måndag, och sen halkade vi in på lunch. Fastän jag visste att jag bokat pizzadejt på kvällen så föll valet på pizza. Ingenting annat på menyn lät ju särskilt spännande!


Jag tog en margherita på den nyöppnade restaurangen Agata, och vi satt och pratade om våra respektive relationer, rådde varandra, pratade om värderingar, skämtade, skrattade... Tyckte bara om honom mer och mer!

Vi tog en lång promenad genom Paris, först till hans jobb för att hämta upp hans kamera (han arbetar som kameraman runt om i Frankrike och Europa, därför han var i Sverige ett par dagar) och sedan hem till honom för att lämna den.

När jag sagt adjö och gått tillbaka in mot centrum så var det redan dags för nästa kompisdejt. Med Angélique! Vi hade bokat dejt på Dalmata



Angélique och jag träffas i princip aldrig, eftersom hon alltid är bortrest när jag kommer till Paris (ja, för att jag... hyr ju hennes studio. Väldigt logiskt faktiskt!). Men nu fick vi tillfälle att verkligen sitta ned och prata, bara hon och jag, för första gången. Och hon pratar SNABBT kan jag säga er. SnabbtSNABBTsnabbt. Jag fick avbryta henne för att kunna reagera på vad hon sade. 

Jag tog i alla fall en tryffelpizza, som lyckades platsa in sig på plats #2 i min topplista över pizzor i Paris!

 
Jag fick även smaka en bit av hennes pizza med tomatsås, mozzarella, aubergine, parmesankräm och parmesan. VILKA smaker!

Till efterrätt beställde vi en nutellapizza med hasselnötter.


En liten kula glass på den, och den hade varit 👌🏻👌🏻👌🏻

När jag gick hemåt kl. 21 så var jag lycklig och utmattad, på en och samma gång. Två nya kompisar i Paris, tänka sig!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)