Lösenord

måndag, juni 20, 2022

Babyshower för Josefin... & Elias!

I lördags piffade jag mig extra fin, för jag var bjuden på Josefins babyshower! Ja, nu har ju hon redan gett liv till deras son Elias, men eftersom babyshowern blev inställd förra gången (pga pandemin) så valde vi helt enkelt att slå till efter förlossningen istället.


Josefin visste ingenting. Istället hade hennes bästa vänner dragit ihop och arrangerat hur alla kunde ta med sig presenter och fika. 


De hade redan kommit igång med dekorationerna och vi lassade upp fikat.


Det var inte lite heller! Bardisken fylldes med biskvier, smörgåstårta och mini-cheesecakes...


... chokladbollar, choklad, kolasnittar och tryfflar.


... och en mousse-tårta med Elias namn på!


Borde hade dukats med temaenliga servetter, konfetti och ännu mer choklad. 


Kl. 15 dök Josefin upp. Hon hade ingen aning om att det var försenad babyshower på gång, utan trodde att hon var bortbjuden på grillning. Istället sprang vi alla fram när hon dök upp, och kastade ballonger runt oss. 


På bilden ovan ser ni en hukande Allis (Josefins syster), Josefin (Josefins bästa vän) med sin son Vidar, Josefin och så Elias och Agnes.


Det togs gruppbilder, minglades och åts fika. Jag fick äran att rå om lilla Elias. Lagom skeptisk kille på 2 månader.


Jag kände i princip ingen förutom Josefin, så det var rätt socialt ansträngande. Dessutom var jag den enda utan barn (såklart). Liten paus i minglandet fick en under presentutdelningen, där Josefin och Agnes öppnade paketen. 


Sedan fick Josefin gissa bebisbilder på oss som var där. Jag hade med mig en kopia av den här klassikern. Kan ni se att det är jag?


Kl. 18 var det dags för kaffe och mer fika, men jag tog följe med Linn som skulle åka hemåt. Jag satt och försökte dölja mina gäspningar, så trött var jag!

Kom hem, bytte om, gjorde i ordning en surdegsfralla med pålägg och gosade ned mig med Minou i soffan.


Tog en bild och skickade till Emil, som var ute på grabbkväll. En glad Emelie och en skeptisk Minou. När Emil sedan kommit hem så hade han med sig en ask Noblesse apelsinkrokant som vi demolerade (trots allt socker under dagen var jag SÅ sugen på choklad). 

3 kommentarer :

  1. Är så nyfiken på vad du tycker om fenomenet babyshowers, du som ändå har varit på en del? Har du någon åsikt om det? Jag tycker själva tanken med att fira ett barns födelse (och föräldrarna) innan det är fötts är fin, men tycker att det känns lite typ... töntigt med alla dessa "gissa vad det är för bajs i blöjan" - lekar och liknande? Sedan får ju folk givetvis göra vad de vill! Jag har faktiskt aldrig varit på babyshower så jag kanske inte ska tycka för mycket :)

    SvaraRadera
  2. Och jag är nyfiken på var du själv står i barnfrågan i dagsläget :) Är ju ett känsligt ämne för många. Vet att du tidigare sagt att du inte vet om du vill ha barn, men sådant kan ju ändras. Tror du att du kommer vilja skaffa barn någon gång om du kan? Och känner du dig stressad över den biologiska klockan i sådana här situationer när många i din bekantskapskrets får barn? Är själv ganska säker på att jag nog inte kommer skaffa barn, men så kanske man inte kan säga redan som 29åring (även om jag känt mig gammal och haft åldersnoja sedan jag var 15 😅)

    SvaraRadera
  3. och förresten - jaaaa vi känner igen dig såklart! Särskilt på ögonen! Bruna stora rådjursögon 🤩

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)