Lösenord

fredag, april 19, 2019

Glass innan påskledighet

Det bästa med att vara sjuk är att en har outtömmande ursäkter att äta glass. När helst en önskar. Lite som jag lever nu - fast än mer obegränsat. Onsdag, till exempel, så mumsade jag och Emil en burk favoritglass var för att lindra halssmärtan. Typ tredje burken inom loppet av en vecka.


När jag vaknade upp på torsdagsmorgonen var jag hesare än en kråka. Mjölken var slut, så jag kunde inte dricka te. Handfallet maktlös.

Som tur är kom Malin, för vi skulle arbeta hemifrån med nästkommande EPDS-utbildning. Hon hade med sig mjölk och jag hade köpt cola zero och jordgubbar till henne. När vi inte tränade på vår presentation och våra rollspel, så satt vi ute på balkongen, brände ansiktena i 18-graders sol och svettades ned våra linnen.

Men det var ju skärtorsdag, så lagom till 12 (när vi var klara med arbetet) så tog vi halvdag. Underbara påsk! Nu skulle jag bara vänta till dess att Emil kom hem, för då skulle vi fara iväg till Mariefred. En natt hos farmor och farfar skulle utgöra startskottet för påskhelgen.

Vad har ni för påskplaner?

2 kommentarer :

  1. Vilken dryg förkylning du har dragit på dig :( Man kan tycka att så mycket som ni sponsrar b&j's så borde det vara världens kuckelimuckmedicin! Så vrålmysigt att ni ska till timmerstugan i skogen <33

    Jag har inga särskilda planer nu till påsk mer än att min bror och hans tjej har varit här ikväll och kört premiär grille i min trädgård. Det var absolut inte sista gången, såå himla mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag menar det!!

      MEN ÅH. Så härligt. Grillning är alltid så hype:at men det sviker bannemig ALDRIG och har ALDRIG känts överhypeat. Det är liksom magiskt och en får samma känsla varje år. Helt sjukt att det är faktiskt någonting som alltid uppnår ens förväntningar!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)