Lösenord

torsdag, oktober 04, 2018

Hädanefter tar jag bilen, så är det bara

I förrgår gick jag till jobbet. Det var 4 grader varmt (syftningsfel?), och precis på gränsen till att jag inte skulle tycka att det var värt promenaden. Som tidigare nämnt har den där ruggiga, ruskiga hösten börjat greppa dag om dagarna, stund för stund, och nu har den strax tagit över mornarna. Jag kallade den dagen "antagligen den sista dagen det är trevligt att promenera till jobbet på, innan vinterhelvetet drar in". 


Idag gjorde jag misstaget att trotsa min bedömning. Det var "1, känns som -2", och jag njöt inte ens sekund av det.


Dessutom frös jag nästan av mig fingrarna bara av att knäppa den här bilden.

Nu är det inte längre roligt att promenera till jobbet. Och jag som i min naivitet trodde att jag skulle börja cykla om vintern?! PAH! Min dumma jävel. Det blir bilen framöver, så är det bara.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)