Lösenord

tisdag, september 04, 2018

Psykologer åker båt och går på föreläsningar

Under nattens båtresa vaknade jag klockan 4 på natten och insåg att även Malin var vaken (det är visserligen inte ovanligt för henne - hon har narkolepsi, så hon är som en av- och påknapp). Då jag hade svårt att somna om satte jag tv:n och kollade på en brittisk serie, åt en chokladkaka och så somnade jag om vid 5.

Vi både vaknade igen vid 7-tiden, och vid 9 öppnades dörrarna för brunchbuffén. Jag och Malin var mer än redo!


Då det var brunch fanns det både varma och kalla rätter - från äggröror, bacon och potatisgratäng till laxpudding, grytor och helstekt rostbiff. Men det fanns givetvis gedigna frukostprodukter också; liksom bröd, smör, ost, fil och flingor, mini-donuts och bakelser.


Vi slog oss ned vid ett långbord med utsikt. 


Varav mitt första lass bestod av te, yoghurt med granola och nötter, majsbröd med smör och ost, skinka och kalkon, löskokt ägg (får mig alltid att tänka på min käre farfar när jag äter det!), laxpudding, potatisgratäng, cream cheese och pesto. En gedigen blandning.


Blev en omgång till med två smörgåsar till (för smörgåsar is life) och sedan lite efterrätt med pannkakor, nutella, vaniljgrädde och små mini-bakverk.


Jag åt precis lagom igen! Så att jag blev mätt, men inte för mätt. Plus att jag fick besmaka allt jag ville. Kändes som en toppen brunch, och betyget blev 9/10. Motivering: Fanns allt en kan vilja ha till brunch + lite till. Äggröran var perfekt krämig, brödet hade god variation. Hade blivit en tia om det fanns mer lagrad ost (som på middagssittningen!) och större koppar till teet.

Efter brunchen fräschade vi upp oss, och det var dags för föreläsningar! Hela förmiddagen fanns det flera föreläsningar att välja på i de olika konferenssalarna, och vissa lät helt fantastiskt roliga. De blandade lite seriösa inslag (föreläsningar om neuropsykologi) samt med mer komiska inslag (hur förbereder man sig psykologiskt för zombie-apokalypsen?).


Jag hann gå på två stycken (mellan att ränna i taxfree:n och så). Den första handlade om relationinramningsteorin - (aka. "jedi mind tricks") som handlar om hur man med språket kan styra och förutspå människors tankar.


Den andra fick jag med mig Malin på, och hette "Tänk om jag är pedofil!" och handlade om sexuella tvångstankar. Den var tokintressant! Handlade om hur man psykologiskt tänker kring pedofili och hur man som psykolog behandlar personer med dessa bekymmer.


Bara timmen därefter hade båten gått i land igen i Stockholm, och jag och Malin blev upphämtade av Emil och min syster. Emil hade nämligen tillbringat natten där, spelat kortspel, lagat mat och sett på Netflix. Blir så lycklig i själen när jag märker att Emil kommer överens med min syster.

Vi for iväg till ett självklart middagsval, och jag och Malin delade på (aj aj, brunchbuffé!) en favoriträtt, Chicken Pasanda Badami, och naanbröd.


Efter det sade vi adjö till Nattis, hon fick sin lilla taxfree-gåva, och resterande åkte hemåt. Emil och jag lämnade av Malin, och sedan åkte vi hem och åt glass i soffan.

Det har varit en riktig toppenkryssning, och jag var så nöjd över att ha valt att spontant boka biljetter. Jag tänker mig redan att jag kommer åka på uppföljaren (för jag är säker på att evenemanget kommer att göras igen!).

Dagen efter hade jag min sista dag på BUP. Det får ni läsa om imorgon. 


4 kommentarer :

  1. Mm, den där brunchen verkade ju tokgod! Vad kul att kryssningen blev lyckad!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig och bra grej kryssningen verkar ha varit :) Låter som fler branscher skulle behöva inspireras!
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! Synd nog är det ju inte en "bransch" som kan ta tag i något sådant, utan det måste ju alltid vara individer som drar ihop och fixar något. I detta fall var det ett par psykologer som fick idéen, började bjuda in massor av andra och VIPS! så var 120 psykologer bokade.

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)