Lösenord

onsdag, augusti 22, 2018

Sex heta ämnen just nu

Jag har fått höra att det saknas hos flera att jag inte längre uppdaterar varje dag.. Och jo, jag kan hålla med. Jag saknar det faktiskt med. Men samtidigt har kommentarerna minskat drastiskt nu över sommaren, och det gör ju tyvärr att min motivation och bloggintensitet minskar parallellt med det. Det känns onödigt att skriva varje dag när jag inte ser något tecken på att det läses. Då struntar jag hellre i det vardagliga, och uppdaterar bara när det är något speciellt som sker.

Men! Jag kan berätta lite annat som pågår i denna bloggbristande tokas hjärna!

1) Stressande inför Emils uppkörning
Okej, det är inte jag som stressar - det är mest Emil. Men som i de flesta parrelationer pågår det en seriös affektsmitta, och när han har svårt att sova/tänker på annat/verkar disträ/oroar sig så blir hans flickvän nästintill lika hispig. Men vet ni vad? Uppkörningen är idag, och vid 14:30 kommer det vara helt avgjort.

2) Äta glass
Få saker förgyller en kväll som att testa en ny-gammal glassort.


3) Packa inför Paris
Medan jag håller tummarna för att Emil håller huvudet kallt under uppkörningen (för bara han är lugn så har han körkortet, hur lätt som en plätt!) så tänker jag även på min resa till Paris. Tidigt på fredagmorgon lyfter planet, och jag kommer vara borta över en weekend. En helg med färska baguetter, franskt språk, Loïc-dejter, pizza och timlånga promenader väntar!

4) Mycket glass!
Det har blivit både en, två och tre glassburkar efter middagen den senaste veckan. Jag samlar nya lock och njuter av livet på en och samma gång. Hittills har jag räknat till 19 glassburkar som gömmer sig i vår glasslåda i frysen (ja, glass har en egen fryslåda!).


5) Avsluta allt på BUP...
Bara två veckor kvar på BUP innan jag kommer lämna mitt första kontor med flyttkartonger fyllda av nyttiga formulär, teckningar och tack-kort. Jag har inte riktigt insett det själv ännu -  att jag snart inte kommer jobba här mer. Det kommer kännas konstigt... Inget mer hälsande på kollegorna, inget mer skvallrande i fikarummet, inget mer springa över till Emil på lunchen..

6) ... inför flytten till BHV.
... för istället kommer jag jobba en kvart norrut, på lasarettet. Där skall jag ha ett nytt kontor, på sjätte våningen, med en helt annan utsikt. Istället för att träffa barn och ungdomar så skall jag träffa blivande och nyblivna föräldrar, bebisar och barnmorskor. Jag skall ha min jobbästis Malin som kollega, och en annan psykolog. Den stora BUP-truppen på 40 personer kommer bytas ut mot ödmjuka 3. Jag ser fram emot det som en ivrig skolflicka!



Så, det är vad som pågår i mitt lilla huvud. (Vem reagerade på rubriken, förresten???) 
En pojkvän som blivande bilförare, Paris, glass och arbetsförhållanden.  Vad pågår i ditt huvud?



14 kommentarer :

  1. Hahaha angående rubriken så tänkte jag oj spännande nu blir det sex-snack! MEN fortsättningen blev ännu bättre. Jag tycker det är bra att du är ärlig och du har ju påpekat innan att motivationen till att blogga blir sämre ju mindre engagemang i kommentarsfältet det är och det är fullt förståeligt! Jag läser, inte varje dag längre då jag är så trött i huvudet just nu men jag ser dig på snap emellanåt istället hihi. Glöm ej att din blogg är min favvoblogg och det gör inget om du skriver varje dag eller en gång i veckan, bara det känns okej för dig. (Men jag gillar såklart dina vardagliga inlägg, men du fattar!)

    Pussinuss <333

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, visste väl att du var en av dem som tänkte så! Min lilla snuskgumma ;) ;*

      Du är så himla bra, tack tack tack!

      Radera
  2. Det måste kännas lite konstigt att lämna sitt första "riktiga" jobb. Men det kommer säkert att gå suveränt för dig på den nya arbetsplatsen! Min anställning sträcker sig till sista november och tanken är att jag ska få besked snart om huruvida jag får tillsvidare därefter. Vill så gärna vara kvar så det är vad som tar upp plats i mitt huvud just nu. Speciellt när vi precis har fått ny lägenhet här i Karlskrona (100 kvm, sekelskift. Hur hade vi sån tur???), då är det trevligt att kunna betala hyran... Hehehe.

    Och lycka till på uppkörningen idag till Emil!! Håller tummarna här borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad spännande, Sarah! Du trivs alltså! Vad är det som gör att du trivs? :D vad jobbar du nu? Och viktigare: LOVAR DU ATT SKRIVA NÄR DU FÅR BESKED?

      Åh, Karlskrona är en sådan vacker stad! Min farmor växte upp där så jag har varit där många somrar. Och lägenheten låter ju som en dröm! Ja, HUR hade ni sådan tur? ;)

      Radera
  3. Åh heja Emil!! Uppkörningsnervositet är ju inte att leka med.
    Vad mysigt med Paris! Förlängd sommar för dig, för här har ju hösten (äntligen?) kommit.
    Modig du är som sökte nytt jobb. Blir spännande att följa dina tankar om nya jobbet när du landat sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, verkligen! Och än mer ser jag fram emot oktober-resan!
      Och tack, för att du säger att jag är modig. Känner det inte alltid själv, men det känns ändå bra att höra.. :)

      Radera
  4. Länge sedan jag kommenterade här, men mina tankar är desamma som hos dig....Paris, alltid. Vi åker dit den 3 september, 10 dagar. Underbart!
    Grattis till Emil för körkortet och lycka till på nya jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Samma dag som min sista arbetsdag. Ha det bra!

      Radera
  5. Är så nyfiken på hur det blir med nya jobbet! Hoppas att det blir riktigt jävla bra. I mitt huvud är det mycket kaos. Jag har flera jobb och skola att jonglera med renovering, ett försök att återuppta träningen som jag helt Lost rutin i, tankar om framtiden och en hel del enligt mig oförtjänt ångest. Och så valet ovanpå det, vad tänker du kring det? Valet alltså?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det förstår jag att det upptar mycket av din tid! Oförtjänt ångest, vad handlar den om tro? :/

      Åh, känner mig inte redo att svara på den frågan än, kring valet...

      Radera
  6. Känner du dig inte det minsta nervös inför att börja på det nya jobbet? Eller ser du bara framemot det? Det ska bli fint att höra om sedan i alla fall!

    Precis som Amandah så har jag valångest (och vill gärna höra hur du resonerar kring det! en videoblogg där du och Emil diskuterar politik vore ju jätteintressant faktiskt!), ångest över C-uppsatsen om examinatorn underkänt och över körkortet som verkar helt jävla omöjligt att ta. Men är också glad över att börja plugga till Göteborg till hösten, så allt är ju inte skit såklart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite nervös, men det trumfas av att jag samtidigt är så jäkla peppad och ivrig! Men nervositeten kommer nog också, ska jag se... Haha, känns naivt att tro att jag kommer vara såhär lugn precis innan också :P

      Åh. Politik. Det är ju verkligen varken mitt eller Emils ämne, just för att det är så känsligt och svårt att tycka "rätt" och gudvetvad. Samtidigt har jag och Emil inte samma åsikter om allt, vilket både är bra och dåligt i perioder.

      Uschdå! Är du också i körkortssvängar, alltså. Och C-uppsats. Fått något besked om det?
      MEN GRATTIS till Göteborgsplugg!!! Vad ska du plugga till? :D

      Radera
  7. Vad roligt att din kollega Malin också fått jobb på samma ställe! :D Då kommer det inte bli helt nytt & främmande på den fronten iaf när ni redan har varandra där. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var faktiskt jag som sade åt chefen att jag hade en vän som kanske var intresserad och sedan sade jag åt Malin att söka, så då var det liksom kirrat och klart nästan från början :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)