Lösenord

tisdag, augusti 28, 2018

Den här sortens höst

När jag tittade ut genom fönstret igår, mitt uppe i en arbetsdag, så insåg jag att det har blivit höst.


Just den här sortens höst - som är precis när löven börjar gulna, men innan sommarvärmen helt har släppt sitt grepp - det är min favoritårstid. Jag älskar hösten på det här viset. Den här friska, kyliga (men inte kalla!) luften som får det att kännas som att en har en minttablett i munnen varje gång en tar ett djupt andetag. Som att luften smakar av syre och liv.

Det är när en försiktigt börjar söka sig efter solens strålar, men än inte behöver bli besviken, för de är ännu sådär tröstande varma som en hoppas. När en kan kliva på torkade, nedfallna löv och höra det krispiga kruset när skosulan delar dem i tusen små lövbitar. Älskar det ljudet. Älskar den här sortens höst.

Jag håller sakta på att komma tillbaka från min post-Paris-depression. Jag börjar kunna tänka på annat än Paris. Annat än gatorna, vyerna, franskan, dofterna, känslorna, drömmarna. Jag börjar komma tillbaka till verkligheten - snart.

Igår åt jag och Emil de två halvbaguetterna jag köpt i Paris, till middag. Det var jättegott. Sedan tog vi en regnig promenad till ICA, höll handen, och jag somnade redan vid kl. 20 av ren fysisk och psykisk utmattning. Mina vader ömmar fortfarande och påminner om de fantastiska stunderna de burit mig genom min favoritstad.


Fyra arbetsdagar kvar på BUP. Dejt med Emil ikväll. Kryssning med Malin i helgen. Nytt jobb på BHV om exakt en vecka.

4 kommentarer :

  1. Jag ser också fram emot hösten! Tror delvis för att vi har haft en så himla bra sommar men så har jag massa roligt som händer. Alla fyra i familjen fyller år, vi ska till Rom, jag o en vän ska till Krakow och Auschwitz och vi ska på skidsemester till Sälen, bröllop. Ja du hör taggad!

    Ska bli så spännande att höra om ditt nya jobb!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så många roliga aktiviteter och händelser!! Förstår att du är peppad :D
      Rom verkar ju magiskt härligt (varit där förr?), Auschwitz är ju en stark upplevelse och ja, bröllop är alltid kul!! Skidsemester är jag inte så haj på, men det är för att kyla är min mest bittra fiende, hehe!

      Ja, ska bli kul för mig att berätta om också!! :O Tänk, jag har ingen aning om hur det kommer bli!

      Radera
    2. Nej blir premiär i Rom för både mig o Sebbe.
      Ja vi fick tips av kompisens kollega att lägga Auschwitz sista dagen då man blir så otroligt påverkad. Jag har länge velat åka dit och hade tänkt vänta tills barnen är så stora att de kan följa med men nu får jag tjuvstarta.

      Lycka till på jobbet!

      Radera
    3. Vad roligt!! Jag har faktiskt heller aldrig varit där...
      Men Auschwitz kommer verkligen bli en upplevelse. Vill gärna höra vad du känner om det efteråt <3

      Tack!!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)