Lösenord

onsdag, juni 13, 2018

Sommarknytis på BUP

Jag vill berätta om min lediga fredag förra veckan. Jag hade tagit ledigt mest för att få bort lite semesterdagar (jag vet inte, men det här med fyra veckors ledighet på rad får rastlöshetsmyrorna att spritta i benen redan nu), och började dagen med att storstäda lägenheten.

Jag vet. Så jävla onödigt. Vaknade vid 07 och kunde inte somna om efter att Emil cyklat till jobbet, så jag fick för mig att vara nyttig. Dammade, torkade av, dammsög, vek tvätt och diskade.


Till kvällen skulle vi ha sommarfest på BUP i form av en knytis, dessutom, så jag tänkte bidra med en somrig fransk hallonkaka. Så här blev den. Frasig och god skorpa uppepå, och alldeles gojsig och kladdkaksliknande i mitten.


När jag äntligen var klar och hade slagit på både diskmaskin och vattenkokare (för morgonteet), så dog elen i hela köket. Jag sms:ade min käre elektriker till pojkvän.


Nöjd och elektriker så lade jag mig i sängen igen, såg på youtube och åt mango. Typiskt mig att titta på snubbar som äter donuts och sukta.


Sedan blev jag rastlös, cyklade iväg till Emils jobb och hängde med honom i några timmar. Bara det, så sjukt. Om jag ändå skulle vara på någons jobb, hade jag väl lika gärna kunnat vara på mitt eget?

Aja. Vid 18 bjöds det upp till sommarfesten, och den hölls i en kollegas stora trädgård! Hela BUP var där med ett undantag på 3 personer, och det var riktigt härligt att se alla där. Men mest av allt fint att se Malin.


Knytisen blev enorm! Med bröd, ost, sallad, grönsaker och frukt... 


Charkuterier... 


... Oliver, hummus, gubbröra och tzatziki...


.. Och så ostar, chips, ostbågar, mer frukt, kex och så en stor skål godis.


Gladast var jag som sagt för att få gosa med Malin. När det blev kyligt satt vi tätt ihop i soffan insvepta i en filt. Och försökte hålla minen medan vi tog selfies.


Vad mer hände då?

Mjä. Inte så mycket. Vi åt efterrättsknytis (kladdkaka, toscarutor, min hallonkaka, mer godis, ananaspaj och lite annat smått och gott) och spelade musikquiz. Mitt lag kom sist.

Sedan hängde Fredrik från jobbet med mig hem och sov på vår bäddsoffa. Det var trevligt. En bra kväll! Kändes lite konstigt att hänga med alla som inte vet att jag skall sluta, och jag har inte vågat säga det till dem än.. Egentligen bara Malin och två till som vet......

(Förresten.. Malin har sökt tjänst på Barnhälsovården också!!! VI KANSKE BLIR KOLLEGOR!).


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)