Lösenord

tisdag, maj 22, 2018

Oxfilépizza, solhäng och Deadpool med glass

Lördagen var en härlig dag, som började med mangofrukost på balkongen. Vi har äntligen fått upp våra balkongmöbler och kan således sitta ute och njuta.


Bland annat av den här utsikten! Se! (om man kisar till vänster kan man se haaaavet...).


Jag klädde mig fint i byxdress och kände mig lagom piffig. (I bakgrunden kan ni se hur hobbyrummet börjar växa fram...!)


Planerna blev lite spontant omändrade, och vi gjorde upp med Andreas att mötas på stan och hänga. Emil klädde sig sommarstiligt. En riktig stekare, ser ni?


Sedan gick vi den 40 minuters långa promenaden in mot stan. Jag hittade ett par nycklar på vägen som vi försökte lämna in till polisen. Men det fick vi inte, för polisen har helgledigt gällande hittegods. 


Håhåjaja. I alla fall hittade vi Andreas på restaurang ät., där han satt och njöt av en kall öl. Vi slog oss ned och tänkte beställa in lite tidig middag (klockan var ju trots allt bara 15).


Ja, jag har fått dille på den här. Oxfilépizzan


Denna gång var den också såhär mjuk och fluffig om kanterna som jag drömmer om att den är. ALLTSÅ SÅ GOD. Emil och Andreas tog varsin vildsvinslangos, och jag fick smaka ett halvt bröd av Emil (kärlek!).


Solen stekte medan vi satt där på uteserveringen, och till slut fick vi lov att fälla upp parasollet för att få lite skugga. Emil fotade med sin mobilkamera och BOOM. Andreas imponerade med sin kalaskamera. (se min imponerade min).


Efter maten var vi alla mätta och nöjda, vi stack förbi och köpte dricka och sedan lade vi oss på Vallarna.


Inte ett jävla moln i sikte. Kolla bara stiliga grabbarna under idealblå sommarhimmel.


Grabbarna bättrade på sin bränna, medan vi låg och lyssnade på musik, planerade planer framåt, snackade Deadpool 2, pokerkvällar och midsommar.


Alltså det var så fasligt skönt alltså! Solen stekte, men vinden var där och svalkade stundom. Sommar deluxe.


När vi legat ett par timmar fick vi feeling att gå hem och se film och moffa glass. Vi sprang förbi Hemköp (där Fredde jobbade ett pass 11-21, han var redigt sur för att han inte fick ta del av det magnifika sommarvädret) och handlade, sedan traskade vi längs vattnet.


Emil ville testa den nya Geisha-glassen, jag tog en Breyer's och Andreas tog en klassisk Cookie Dough (efter sin monster). (Recension på geisha-glassen kommer!).


Då vi gjort planer på att nästkommande vecka se Deadpool 2, så ville vi peppa upp lite och bestämde oss för att se första filmen. Därefter satt vi och strösurfade, kollade på dåliga ordvitsar på youtube och sedan skjutsade jag hem Andreas vid 23-tiden.

Jag omfamnar sommaren i Nyköping med öppna armar!

2 kommentarer :

  1. Riskerar förmodligen att framstå som lite creepy nu men måste bara få det ur mig: Andreas! Snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, håller med! Riktigt stilig grabb! :)))

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)