Lösenord

fredag, maj 25, 2018

Glassrecension: Fazer Geisha

Emil och jag åkte förbi parkeringen på ICA Maxi och såg de stora reklamskyltarna på kundparkeringen. "Åh, den där MÅSTE jag ha!" utropade Emil, och gick nästan rakt in mot glassdisken. Där, tillsammans med grannarna Dumle och Salmiakki-glass, låg Fazers nya nyhet. Jag var skeptiskt redan från början (jag vet ju hur lågkvalitet dessa glassversionerna av glass brukar vara), men Emil var mycket peppad. Så såklart köpte vi!

Fazer Geisha
Chokladgräddglass med nougatrippel och mjölkchokladbitar


Smak: 3/10
Nä. Alltså. Den smakar ju chokladglass. Aningen. Ni vet, som de där billiga GB-glassarna som kallar sig "chokladglass" men som egentligen smakar grädde med lite kakao i. Visst, en känner chokladsmaken, men det är tamt (om man jämfört med högkvalitativa chokladglassar). Chokladbitarna är få men smakar bra, precis som nougatrippeln ger en känsla av hasselnöt. Men annars? Nä, inget att hurra för.

Utseende: 1/5
Lite brun, platt och trist, visst?

Tillgänglighet: 4/5
Har både sett den på ICA Maxi, Hemköp och Citygross.

Upplevelse: 3/10
Den är alldeles för mjuk. Med massa, massa luft invispad inuti. Typ överfluffig och smälter till någon mousse-liknande konsistens direkt - något som jag AVSKYR. Jag menar, antingen vill jag ha stenhård glass, eller så ska den vara blandad till milkshake. Något mousse-liknande mellanting är bland det vidrigaste att ta i munnen, och det försvinner ju direkt? Glasskum, typ. Nej, jag gillade den inte. Den var alldeles för budget-liknande för min smak. Aldrig tycker jag att de verkar lyckas göra sådana här kombos av godisprodukter till glass?


Totalt: 11/30

4 kommentarer :

  1. Men åh, vilken besvikelse! Älskar geisha i godisform men misstänkte också att glassversionen inte skulle vara något att hurra för... Och JA - det VIDRIGASTE som finns är ju verkligen GLASSMOUSSE!!! Fy fan, blir provocerad bara jag tänker på det, hahaha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA, åh, den tillhörigheten jag känner till dig nu när du skriver sådär om glassmousse <3333 Det är bland det vidrigaste, alltså!

      Radera
  2. Kul med en recension!
    Håller med det här med glassversioner av godis.Tycker ofta de blir alldeles för sötsliskigt tunga. Ibland är de mer som fruset godis än som glass. Nej tacka vet jag "riktig glass" :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)