Lösenord

tisdag, april 24, 2018

Min första glimt av Nypan i sommarskrud

Här, nu, va, nu ska ni få höra! Nu skall ni får höra om den här lördagen när det var sommarvärme, och hela Nypan väcktes till liv i en härligt gemensam värderad riktning: glass, grillning och promenader.

Jag klädde mig i min nya byxdress. ÄLSKARn!!!! Skönaste någonsin. Och så fin!




Efter lite morgonmys med två avsnitt av Bonusfamiljen och ostsmörgåsar till frukost, så åkte vi en sväng och handlade. Det var lite allt möjligt, men mest av allt glass. GLASS LIKSOM. När vi kom hem hade vi ett rejält urval att placera i frysen.


Sedan lurade jag ut Emil på en promenad. Vi hade pratat om att åka ut till hamnen och ta en glass, så det gjorde vi!


Aktersnurran; stället hela Nyköping går för att köpa glass. Mitt debutförsök, dessutom.


Jag är egentligen en gräddglass-tös, men denna gång var jag makalöst sugen på just mjukglass. Vi tog varsin stor. Jag tog en med daimkulor i, och Emil med hasselnötssås och salta kolaknappar.


Vi satt ute i solen, och den bländade så pass att Emil inte kunde hålla ögonen öppna ens på bild. Men skönt var det! Däremot blåste det en aning, så att jag var tvungen att sätta upp håret mitt. Lika bra - en vill ju inte ha glass i håret (eller ännu värre: hår i glassen!!).


Sedan traskade vi runt lite i det vackra vädret. Det kändes verkligen som att hela staden fått nytt liv. Alla var ute och gick, skrattade, åt glass, höll hand, och från håll och kanter luktade det grillning.


Emil och jag gick och köpte kall läsk, sedan tävlade vi i att balansera. Vi var båda riktiga champions, men jag vann eftersom Emil aldrig hann till målsnöret (jag puttade honom precis innan.....).


Så hånglade vi och höll hand och satt i solen och bara *uppskattade* varandra existens. Sådär blödigt ni vet. 


Emil ville upp på vallarna och vila lite, så det gjorde vi.


Det här är första gången jag ser Nypan i sommarskrud. Jag fick lyckopirr, likt dessa jag ständigt får i Paris. 
Jag tänkte: "Det här kan jag vänja mig vid".


Vid 18-tiden åkte vi hem för att hämta lite grejer: kött, baguette, smör, halloumi och barbecue-sås, och så åkte vi hem till Malin, hennes sambo Jonas och deras lilla dotter Agnes. Där grillade vi - kött, kryddkorv, halloumi och majskolvar, som vi åt med potatissallad, potatisgratäng, bröd och såser. Tänk, det som skulle vara en liten kravlös knytis blev ett riktigt kalas! Och vi satt utomhus!


Emil och Jonas har aldrig pratat ordentligt förr, och jag känner inte heller Jonas sådär noga, så det var intressant att se hur kvällen skulle gå. Men den visade sig bli kalastrevlig, och samtalsämnen gick i temat: Sex, ex och döden. Mest sex, faktiskt. Riktigt roligt att sitta och diskutera, fnittra, pika varandra...

Kvällen avslutades med att vi satt och åt kladdkaka med glass med tända ljus i deras kök. Sedan sade vi "vi syns på måndag!", för då är det nämligen min och Emils tur att bjuda upp till middag hemma hos oss.

6 kommentarer :

  1. Wooow, vilken fin byxdress! Älskar temat på samtalsämnen också, haha. Blir också så härligt pirrig av alla sommarbilder! Önskar att värmen kunde stanna nu också bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, men det var för mycket begärt. Imorse var det iskallt och blåsigt igen - hade till och med mössa, vantar och halsduk :(

      Radera
  2. Halleluja! Vad du klär i byxdress!
    Så mysigt när man finner någon på jobbet som man även känner kan umgås med på fritiden. <3
    Jag blir alltid så sugen på b&j när jag läser din blogg. Men när jag väl står där i affären så blir jag så dumsnål och tycker det är alldeles för dyrt för glass och köper godis istället.. för samma summa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH TACK BABE!
      Haha, vad rolig du är..! Kan du inte lova att köpa en burk nästa gång, eftersom det aldrig händer? ;) Så får du se om du kan njuta av den lika mycket som du tror när du läser bloggen :3

      Radera
    2. Haha jo absolut! Ska skicka bildbevis när det händer ;D

      Radera
    3. ;) ;) ;) Ser fram emot det!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)