Lösenord

torsdag, februari 08, 2018

Fira med Emils familj och pulled pork

TACK FÖR ALLA ERA GRATTIS-ÖNSKNINGAR! 
Både här, på instagram, på snapchat och på facebook. 

I tisdags, dagen innan min födelsedag, hade jag bjudit över Emils familj för lite firande. Det är inte alltför sällan jag träffar dem, men jag tycker så hemskt mycket om dem, faktiskt! Och alla ursäkter för att kunna dra ihop något och träffas (och få presenter, *tihi*).

Såhär piffig var jag efter en heldag på jobbet....


... medan jag stod och rörde om i gjutjärnsgrytan med pulled pork som kokat i 48h+, kokade ris, bakade surdegsbröd och hackade grönsaker.


Emil var duktig och satte på musik och dukade.


Så dök dem upp, hela bunten! Här är en suddig bild som skall föreställa Emils far, styvmor, farmor, lillebror och farbror.


Zoomar vi ut får vi en lika suddig bild på farbrodern och även Emil med i bilden. Tjoho, nästan!


Vi satt ned och åt pulled pork med sallad, crème fraîche och nybakt bröd (jag åt två frallor, de var så goda!) och pratade, pratade, pratade. I flera timmar satt vi, och sedan kom kaffet och fikat (jag hade rullat chokladbollar med nöttopping, chokladströssel och kokos).

Vid 20:30-tiden började sällskapet gäspa, och vi sade adjö i hallen. Kvar kunde jag och Emil njuta av lugnet, en fantastisk mättnad och mina presenter. Kolla!


En kalasvacker, gudomligt doftande blombucket och ett presentkort på min nagelsalong. Vilken fullträff?! 

Emil och jag avslutade med ett avsnitt Dexter i soffan, innan vi gick till sängs för att vakna upp till MIN DAG!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)