Lösenord

tisdag, januari 16, 2018

Boda Borg, broccolipaj och Ben&Jerry's

Söndag, och Mariekes sista heldag i Nyköping, började med att Emil ställde sig och stekte äggröra. Alltså GOTT! Jag har inte ätit hans äggröra sedan den där morgonen efter att jag och Emil råkade ligga med varandra första gången... (Vad har hänt med mig och mitt bloggande? #nofilter).

Hursomhaver. Äggröra. Han är riktigt kung på det, ju!


Eftersom gårdagen blev en sådan slappdag, så hade vi mer på agendan denna dag. Emil kom lite spontant på idén att åka till Boda Borg. Ja, Boda Borg! Har ni hört talas om det? Det är som ett stort äventyrscentrum med olika rum (innehållandes "quests"/uppdrag), och i varje rum finns det en utmaning/kluring att utföra.


Klarar man utmaningen får gå vidare till nästa rum - klarar man alla tre rum i en "quest" så får man en stämpel. Lustiga är att man aldrig vet vad utmaningen går ut på - det måste man klura ut i rummet, och utföra på tid.

Vid bokningen ombeddes man ta på sig "bekväma kläder, inneskor och vattenflaska". Jag klädde mig som en cool grön ninja, som överraskade mina ovetande offer i tysta omklädningsrum.


Därefter började uppdragen! Vi gick in i rum som krävdes minneskapacitet, koordination, precision - andra rum som krävde arbete under kort tid, smidighet, styrka och klättringsförmåga. Nedan skådar ni hur Emil och Marieke kryper i ett rum med laserstrålar (om man nuddade en laserstråle förlorade man questen) och en annan när jag och Marieke preppar inför uppdraget "Dansa, Pausa" (som innebar att man skulle dansa och pausa till olika låtar, veta rätt årtal för olika hits och utföra en dansutmaning). 


Phew! Här ser ni oss utanför uppdraget "Tarzan", där en skulle svinga från rep utan att nudda mark, klättra längs väggar och hålla sig så högt upp mot väggen som möjligt.


Jag var toknöjd för jag klarade första rummet!!! (men sedan kom vi inte längre för mitt crew var mindre djungelvan än vad jag var!)


 Vid 17-tiden hade vi varit där i fyra timmar, och vi var helt slut (och vrålhungriga). När vi kom hem kunde vi glatt skåda våra bedrifter! Totalt 12 utförda quests av 24. (grön = klurig, röd = klurig och lite fysiskt ansträngande, svart = klurig och mycket fysiskt ansträngande).


Vi skyndade hem för att äta middag. Och vad åt vi då, tror ni?


Jo, min och Mariekes signaturrätt, såklart. Broccolipaj! Det vi i princip alltid äter när vi träffas.


Och jag fick höga betyg från både Marieke och Emil (Emil som aldrig ätit det förut!). Då var jag stolt. Sedan var jag så slut att jag frånsade mig allt diskningsansvar (jag hade faktiskt stått och lagat mat i 1h+).

Efter att Emil diskat slängde vi oss ned i soffan och tittade på mer film. Vi valde olika random rom-coms från Netflix, hånade skådespelarna och skrattade så vi kiknade åt den osannolika dialogen. Sedan var det dags för glass!


Vi gick och lade oss för sista natten ihop. Emil fick en godnattkyss i soffan och Marieke och jag gick in till sovrummet, tisslade och tasslade om kärlek och relationer, skrattade åt varandras fantastiska humor och somnade slutligen lite efter 01.

När vi vaknade på morgonen vid 10 hade Emil redan gått till jobbet fyra timmar tidigare.

6 kommentarer :

  1. Hahaha, älskar att det är så mycket #nofilter i din blogg! ;)
    Har hört talas om Boda Borg men aldrig varit där. Verkar ju svinkul?!?!? Var ligger det mer exakt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! det finns på flera ställen i Sverige - vi åkte till Oxelösund men jag vet att det också finns i bla Skellefteå och andra orter. Googla, det finns massor av alternativ! Plus att det var kul för både barn 7 år -> män 35+ liksom ;) Asbra grej!

      Radera
  2. Jag också fullkomligt älskar att du inte har något filter. Men jag kan i och för sig också sakna filter ibland, så det kanske beror på det. :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, aww!! Men vad bra att jag vet att det faktiskt ger lite underhållning och feeling för dig, då skall jag inte hålla tillbaka :33

      Radera
  3. Haha, #nofilter är bara roligt & om inte annat så får folk sig ett gott skratt av förvåning! :D
    Kul att ha haft din bästa vän på besök & att hon fick se er nya lägenhet & allt! :D
    Har inget direkt minne av att ha ätit broccolipaj men det låter gott & gillar broccoli så det kan väl inte bli fel, måste prova det någon gång. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaaaa! Ja, men gör det. Som en vanlig paj, men extra god ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)