Lösenord

torsdag, november 02, 2017

Hjärnskrynklare på luren

Halloj. Så står jag här vid mitt skrivbord, torsdagsförmiddag, peppad till tusen inför dagen. Torsdagar är en av veckans bästa dagar, tycker jag. Appropå skrivbord, så slår det mig fortfarande: Tänk att jag har ett eget kontor? Så jävla status ändå. 


Fikat igår blev en succé! Jag fick så mycket beröm för mitt bröd att jag blev helt generad, och flertalet personer frågade om receptet för min chokladtryffel med saltlakritsglasyr. Åh, vad jag är stolt över mig själv! Lite orolig eftersom brödet tog slut i en RASANDE takt (folk tog två eller fler skivor, attans!) men det räckte till slut hela vägen. Blev dock inte en enda kant över..!

Idag har jag en rätt lugn dag framför mig. Jag började dagen med telefonmöte, sedan fika, och nu håller jag på att förbereda inför handledningen.

    
Därefter har jag telefonrådgivning i två timmar, fika, och slutspurten blir terapi med en liten flicka på 10 år. 


"Tja hallå, hjärnskrynklare på luren, vad har du för psykisk ohälsa du vill råda bot på?"

Eller typ. Något sådant. Ikväll blir det dejt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)