Lösenord

torsdag, november 16, 2017

Hej nyckel, du ska få bo på min knippa.

Så kom dagen. Den 13 november, så som vi har väntat, längtat och svärmat i flera månader. 

Jag tog en kort dag på jobbet och valde att gå ifrån lite innan 14, då vi hade bokat nyckelutbytet med mäklaren, förra ägaren och banken. Passade sig bra eftersom jag hade en känning i halsen och började bli lite krasslig, dessutom. 

Vi hade ett 40-minuters möte, fick skriva signaturer på lite fler papper (älskar att signera saker, jag känner mig som en sådan moviestar!) och sedan var det klart. Hej nyckel, du ska bo på min knippa nu framöver!


Då Emil var tvungen att återvända till jobbet 100 minuter till, så tog jag tillfället i akt att flytta över lite grejer från Emils lägenhet till vår nya. Att kliva in genom dörren. Wow.
Det kändes mäktigt, ska jag säga er. 


Hallen.


Köket.


Med matplatsen (skall tapetseras om).


Sovrummet.


Vardagsrummet (skall tapetseras om).


....samt hobbyrummet! 

Och så har vi två badrum också, varav en med tvättmaskin *the LYX*


Vid 16 slutade Emil, och jag susade över och hämtade honom på jobbet. Då började tre vändor med att åka och flytta de små kassarna som han och jag kunde bära själva.


Slutligen såg lägenheten ut som ett kaos. Och detta var inte ens en tredjedel av allt som skulle forslas över dagen därpå. Dessutom hade vi inga lampor alls, så vi var tvungna att tända små ljus runt om i boet.

Emil och jag kunde givetvis inte bärga oss. Vi var tvungna att sova i lägenheten på direkten. Därav dagens andra besök på Jula, inköp av en uppblåsbar madrass och ingosning i det ekande tomma sovrummet.


Min känning i halsen hade nu brutit ut och blivit rejält halsont, och det enda jag var sugen på var.. just det, glass. 

Emil och jag åt glass till middag den första kvällen, klockan 22, när vi äntligen känt oss klara för dagen.


Vi tittade på serier på min laptop ståendes på en flyttkartong, och sedan somnade vi djupt. När jag vaknade upp på morgonen av att Emil klev ur madrassen hade luften i madrassen gått ut så pass att jag låg på golvet.

Jag märkte då att min hals helt igentäppt och tjock, så jag valde att stanna hemma. För att kunna somna om lastade Emil på tunga flyttkartonger i hörnen så att jag kunde lyftas upp lite. Det är min baby, det.

Allt som hände i lägenheten dagen därpå, får ni höra om imorgon!

20 kommentarer :

  1. Åhhhhh vad härligt! Ska bli så kul att följa allt som har med nya lägenheten att göra!

    Hoppas att du mår bättre <3 har själv precis varit tokförkyld och bara varit hemma fyra dagar och kollat på någon brittisk matlagningstävling och Jane the virgin, kan inte kolla på seriösa saker när man mår dåligt ju!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh.. Jag tror jag just tagit över din förkylning, för nu är det jag som är snörvig och hostig... Men dina aktiviteter låter ju helt makalöst sköna! Åh, vill också se typ Hela Sverige Bakar eller något sådant nu. Hjärndött är bäst när man är sjukling..!

      Hur har det gått med allt annat? <33

      Radera
  2. Men, wow! Inser nu att jag inte sett det tidigare, men... vilka golv! Särskilt de där rustika, mörka... Blir helt kär! Älskar ju också sedan tidigare den lite lantliga känslan i lägenheten. Ser fram emot att se vilka tapeter ni bestämde er för!

    (Och! Eftersom jag länge har velat prova just den perfekta margheritan, vill jag gärna veta om det finns något ställe som gör den sådär riktigt bra? Jag vill liksom få den där upplevelsen som ni båda snackar om, när den vittnar om bästa råvarorna och hantverket, och det brukar man inte riktigt få på randompizzerian)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA!! Jag vet! Golven var en av de saker jag verkligen föll för med lägenheten. Den är uuuuunderbar! Och invänta tålmodigt, snart kommer mer tapetseringsinlägg ;)

      (Jag hoppas du får det snart! Se om du kan hitta en fin italiensk restaurang!)

      Radera
  3. Och, igen! Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Sååå roligt att det äntligen blev dags för flytt! Lägenheten är fantastiskt fin, jag ser fram emot att se hur det blir när ni har fixat och donat (för att jag antar att det kommer visas på bloggen? 😎)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt! Det är ju mycket slit och fix med en ny lägenhet men SÅSÅSÅ värt det när man har kommit i ordning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA VERKLIGEN. Jag är så så så kär i den <33

      Radera
  6. Åh vad underbart med ny gemensam lägenhet! Superfin är den!! Krya på dig och hoppas ni får en fin inflyttningshelg...trots halsont🍦🍦😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Anna! Ja, och jag kommer se till att den blir underbart fin. Detsamma!

      Radera
  7. Åh, nostalgiminnen att bli påmind om känslan att starta det fortsatta livet på nya kvadrat! har flyttat många gånger och det är varje gång lika fascinerande och härligt. Fin lägenhet ni fått!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin lägenhet. Hoppas att ni kommer trivas jättebra där! Lycka till med att få ordning på allt inne i lägenheten och hoppas att du nu några dagar senare mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Jag är jättenöjd med lägenheten och VET att vi kommer stormtrivas här <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)