Lösenord

fredag, september 01, 2017

Glassrecension: Häagen-Dazs Banana Caramel Explosion

En glassrecension var länge sedan! Kom på att jag hade en på lager, från min tid i Paris.

Som ni kanske vet, så dominerar där Häagen-Dazs över alla andra glassorter. Nyheter hos Ben & Jerry's finns knappt, utan passerar bara obemärkt förbi då och då och en hittar dem i en random frysdisk. Men mer oljud blir det när HD kommer ut med en ny smak - denna gång Banana Caramel Explosion, som jag hann i en liten varuhandel precis runt hörnet. Jag tänkte "det här är en glass för mig!". 

Häagen-Dazs Banana Caramel Explosion
Bananglass med karamellsås och kexbitar



Smak: 8/10
Åh, jag blir direkt positivt överraskad! Tidigare när jag ätit bananglass, så är jag alltid så van vid att den smakar så artificiellt, och verkligen skumbanan. Denna smakade inte skumbanan, hur den smakade banan. Mums! Kexbitarna smakar inte så mycket, och men de ger en bra kontrast och lite *crunch* till hela glassen. Karamellsåsen är också topp, men jag hade gärna haft mer. Mycket mer! Karamell åt folket!

Utseende: 3/5
Ser helt okej ut. Man ser kexbitarna och även vissa delar med karamellsås, men jag hade nog önskat mer generösa bitar för utseendets skull.

Tillgänglighet: 3/5
Finns lite överallt, men inte garanterat på alla ställen. Som alltid här i Paris - alla butiker är olika och köper in det sortiment som passar dem. Denna hittade jag i den franska matvarubutiken U.

Upplevelse: 7/10
Så nöjd! Låg i sängen och Skype:ade med Emil - glassen var perfekt hård och kompakt så man nästan fick ont i handen när man grävde ned skeden i den. Så som det ska vara. Eftersom banansmaken överraskade så positivt så blev hela glassupplevelsen upphöjd, och jag åt med god aptit. Plus att jag hade världens bästa sällskap, om än 1656 km ifrån mig.


Totalt: 20/30

Mycket god glass, som definitivt gör bananglass rättvisa! Är jag sugen på banan är det här den första glassen jag kommer köpa, helt klart. 


Ps. Tänkte i helgen publicera 1) en videoblogg med tankar innan första arbetsdagen samt 2) ett foto i timmen!


4 kommentarer :

  1. Kommer ihåg att du gjorde en gång en sån inlägg hur psykologprogrammet förändrade dig. Jag tänkte ( och det passar kanske inte helgens vlogg men du skulle kanske kunna göra det framöver) att det skulle vara jättekul om du skulle göra ett inlägg om:
    - bra böcker om psykologi - både såna som kan vara allmänt intressanta och såna som är nyttiga för framtida arbete innom sjukvården
    - nya insikter/ saker som du lärde dig på BUP (om jag kommer ihåg rätt att du ska jobba på bup) eller något som förvånade dig
    Kommer bara på de två grejer just nu, men det skulle vara allmänt intressant för mig om du skulle kunna skriva inlägg om ditt jobb :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooh! Det är något att spara till framtiden..! Det borde jag absolut göra när jag kommit igång lite med jobbet :D

      Radera
  2. Jag blev illamående direkt när jag såg vad det här inlägget handlade om; BANANglass, haha... Jag gillar banan, men avskyr allt som är smaksatt med banan... Samma sak med melon. Gillar melon, men avskyr allt som är smaksatt med melon. USCH haha! Har du något du gillar i originalform, men avskyr/ogillar när det är som smak i något annat (glass, godis, saft etc.) ?

    Ser fram emot både videoblogg och ett foto i timmen, det är två typer av inlägg jag verkligen gillar, yey! Och har ju inte skrivit det än, men STORT GRATTIS till lägenheten!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, men stackars, inte ska väl bloggen göra dig illamående, heller! Jag älskar banan, men är däremot likadan med jordgubbar. Gillar dock varken jordgubbar eller något som är smaksatt med jordgubbar, bleurk!

      Fast melon... Så mycket finns det väl inte som är smaksatt med melon? Typ tuggummin bara, eller?

      Hmmm... Om jag har något mer... Päron, tror jag! Tycker päron är asgott men päronglass, både isform och gräddform är ohyggligt... fast jag gillar ju päronsaft? Okej, stryk den. :O

      OCH TACK!!! <333

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)