Lösenord

torsdag, april 20, 2017

En margherita på Margherita

Igår mötte jag upp min allra bästaste bagarkompis, som var på strålande humör. Han hade goda nyheter om en eventuell befodran, och jag blev alldeles till mig! Gamla minnen kom på tal, men samtidigt hindrade vi oss eftersom beslutet inte var säkert ännu. Här är han i alla fall; bagarkufen!


Vi slog oss ned på en italiensk restaurang i passagen vid Odéon, och satte oss på uteserveringen. Trots att det är april var det riktigt skönt med värmelampan över, som bidrog med en tillfälle rödbränna med sitt onaturligt röda ljus.


Här är jag! Ni har väl inte glömt mig?


 Sedan kom pizzorna in. Jag tog som vanligt en margherita, och Lolo tog en fromaggio - en pizza med gorgonzola, parmesan och mozzarella.


Pizzan var... délicieuse !


Älskar när pizzorna har riktigt stora klumpar av buffalo-mozzarella som inte helt smält in i pizzan ännu. Så himla gott... Och färsk basilika. Ett måste. Förutom att den var lite för dyr för min smak, så var den kalasgod! (men ibland måste man ju unna sig..)...

Sedan satt vi och glufsade, pratade skvaller och om det faktum att jag imorgon (!) åker till Sverige och ska ha arbetsintervju. Han hade skrivit ut mina flygbiljetter till mig, och i gengäld fick han två éclairer och en sockerbulle från mitt bageri.

OCH ALLTSÅ. IMORGON ÅKER JAG.

8 kommentarer :

  1. Så spännande! Lycka till med intervjun - det kommer att gå strålande! Ser fram emot ett blogginlägg om det sedan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det ska du allt få! Tack för lyckönskningarna!

      Radera
  2. S t o r t lycka till på intervjun!
    (Ps! Ta med dig varma kläder...)

    SvaraRadera
  3. Ville mest säga hej. Så, hej! Jag läser oftast här efter att ha jobbat och då är min hjärna tydligen för utmattad för att skriva något. Men hej kan den ju klara av :)
    Och ja; lycka till på intervjun! Att det känns bra och låter bra och allt det där. För det är ju du som ska välja dem, tänker jag? De ska bara vara superglada för att du vill jobba där.
    kram <3
    /Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varje kommentar du gör uppskattas, Minna! Tack för att du tar tid tiden fastän du är trött ibland <3
      Och YES. Precis det jag behöver höra. Stor kram till dig, min vän :)

      Radera
  4. Håller tummarna för både dig och Loic i era kommande karriärer! Fast man håller kanske inte tummarna i Frankrike...? Är det mer som i anglosaxiska länder, att man korsar fingrarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, här korsar man fingrarna... Och tack!!! Dina hållna tummar och korsade fingrar hjälper - åtminstone rent mentalt! ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)