Lösenord

lördag, februari 18, 2017

IT Trattoria med Loïc

Klockan 17 samma dag knackade Loïc på dörren, och vi tog oss ut på en frisk kvällspromenad till planerad restaurang. Fortfarande var temperaturen över 15 grader, så det var riktigt behagligt. Mörkret hade fallit och Paris blir återigen som en helt ny stad under kvällen, och när vi gick där var jag så nöjd över att få se Paris i alla dessa ljus.



Vi skulle hit, till IT Trattoria. Det är en italiensk liten restaurang som finns belägen vid Châtelet. Här hade Loïc varit en gång tidigare, och ville prompt ta med mig. Jag var dessutom akut pizzasugen sedan länge tillbaka. Det förstår man efter min kalaspromenad. Min kropp crave:ade pizza.


Vi beställde, betalade och slog oss ned. Vips, så var pizzorna klar!


Jag beställde en pizza med prosciutto och buffalomozzarella, och Loïc tog en med parmaskinka, ruccola och parmesanost.


Min var kalasgod, och likaså Loïcs! (givetvis ser man till att smaka av bådadera!)


Som en riddare i nöden erbjuder sig Loïc givetvis att ta kort på mig. Han är redan hemskt road av att jag alltid ska gå runt och ta kort på allt. "Det är till bloggen!" förklarar jag, men jag tror inte riktigt att han vet vad det är för något ens.

Här har vi en bild på mig när jag ser ut att somna, och en bild vid Châtelet på hemvägen.




När jag kom hem var jag så trött, så trött. Dagens långa promenad, examensintervju, kompishäng och pizza. Jag var lycklig, matglad, kär, mätt, och alldeles lagom trött i benen. Jag pratade 2,5h med Emil på Skype, och sedan släckte jag för mig.

Jag sov som en bebis den natten.


6 kommentarer :

  1. Så gott det ser ut! Vad är det Loic dricker till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loïc dricker någon jättedyr och färskpressad juice av typ blodapelsin och ingefära och gud vet vad... Den var stark så att det sved i munnen och jag gillade den inte alls..! Han avgudade den dock, precis som han gör med sådana där pampiga och exklusiva juicer... ;)

      Radera
  2. Hur gammal är Loïc? Svårt att gissa och jag är så fasligt nyfiken av mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning..! Över 30 vet jag med mig, åtminstone.. Vänta, ska gå och luska på facebook och se om han skrivit det där.. (Duvet, man har ju kommit i den åldern nu man sällan frågar folk man träffar om hur gamla de är, haha, som var standard när man var yngre och ålder var *såå viktigt*.. Nu tänker jag inte ens på det?! VUXENPOÄNG TYP?).

      38 år enligt facebook!

      Radera
  3. Nu blev jag akut pizzasugen! :( Så bloggar är inte lika populära i Frankrike?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkar inte vara så! Snarare youtube som är riktigt hett, och alla har koll på massor av olika youtuber:s... Men har jag inte hört talas om en enda känd fransk blogg??

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)