Lösenord

torsdag, december 22, 2016

Nyköpingsreunion och att sula kokta ägg i någons panna

Hoppsan hejsan, livet har varit stressigt de sista dagarna i Stockholm med simavslutning, slutseminarium i skolan, examineringsuppgifter över julen och min kommande flytt. Jag var tvungen att städa och fixa så pass att all min packning var ute ut lägenheten i måndags, för efter den 1 januari har jag längre ingen bostad (jag hyr ut min från 1 januari-1 september).

I alla fall lyckades jag med allt detta fixande, och på måndagen var jag på väg mot Nyköping med bussen och all min packning. Phew! tänkte jag, det svåraste är över! Nu skulle jag stanna här fram till dagen före julafton, innan jag åker till Mariefred och firar jul, och sedan tillbaka till Nyköping igen över nyår. #nomadEmelie




Det var ett redigt kaos och drama när jag kom fram, för Linnéas liv har verkligen varit upp-och-ned på senaste tiden. Men ingenting slår ett ordentligt kramkalas, och jag har saknat min finaste vän så...




Emil och Marcus kom också dit, och tillsammans åkte vi och handlade för kvällen.. Emil och jag köpte grillad kyckling och skulle laga vitlöksbaguette, och Linnéa köpte med sig detta hem.




Jag pusslade ihop en egenvariant av vitlöksbaguette som jag fullständigt dränkte i smör. 




MEN BLI KLAR DÅ NÅGON GÅNG, tänkte jag, som helst hade börjat velat gnaga på antingen Linneas (till vänster i bild) eller Emils (till höger i bild) ben.




... Och den som väntar på något gott... har ofta inget tålamod alls, men till slut blev det klart ändå! Vi slog oss ned i Linnéas soffa och satte på en film, Matilda. #barndomsnostalgi

ps. Notera Linnéas överentusiasm längst bort i soffan. Älskar den där bruden.
ps2. Älskar förresten mannen i förgrunden också. 




Som vanligt har vi så djupa och meningsfulla samtal också....
Här nedan berättar Emil om när han skulle överraska mig med att baka mousse-tårtan, och när han försöker knäcka ett av mina ägg i bunken är det... förkokt! 




.... Och så kan det gå med det.
Efter filmen somnade vi allihop - Linnéa och Marcus i Linnéas säng, och jag och Emil i bäddsoffan. (Tänka sig att det var i den soffan allt började?? Den första kyssen under filmkvällen... Och nu, precis idag, firar vi en månad som ett par. Vansinne ju!)



2 kommentarer :

  1. Emelie! Du är en sådan inspiration! Varje gång jag går in och läser din blogg känner jag bara att jag måååste ta vara på varje dag i livet.
    Ha världens mysigaste jul <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Jonna, hur underbar är inte du?!!?! Åh! Tacck! Och riktigt, riktig God Jul till dig med, fina <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)