Lösenord

onsdag, december 07, 2016

Aj aj aj....

Jag är så klantig. I söndags innan mitt arbetspass så gjorde jag illa foten. Så typiskt mig att inte se mig för och bara tappa saker...




Ps. Ketchup och knivar endast för effekt. Ds.


Haha, jag skojar bara. Visst, skadan var framme, men det såg snarare ut såhär:




Det som hände var att jag tappade kokhett vatten över ena foten. Jag skrek till och halt-sprang in i badrummet, spolade ljummet vatten över fötterna och muttrade för mig själv. Efter några minuter hade brännblåsor formats på vänster fot, men inte mer än så. Fast det gjorde jädrigt ont. 

Så jädrigt ont att jag ville få det att se lika miserabelt ut som det kändes. Då kom den briljanta idén upp med ketchup och knivar. Då blev det precis så dramatiskt som det kändes.

Plus. Det var ett rent helvete att kliva ned i 34-gradigt vatten med en brännskadad fot och jobba fem timmar. Just saying. (Fast nu känns det bättre!).



Appropå ingenting: Idag har jag storslagna, storslagna planer! Jag ska nämligen åka till Emil i Nyköping! Han vet ingenting!


12 kommentarer :

  1. AjAjAjAjAjAj!!!! Usch vad otäckt. Du får ta hand om dig :)

    Vad mysigt att du ska åka till Emil, NJUT och ha det förträffligt underbart, hihi <3

    SvaraRadera
  2. Alltså alla sorters skador borde alltid se lika smärtsamma ut som de känns tycker jag. Annars får man inte rätt schvung i sin självömkan. (Men jag måste erkänna att jag hajade till lite när jag såg fotot.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah, visst?! Håller med till 110%. Hur annars ska andra förstå hur synd det är om en?

      Radera
    2. Hehe, exakt! :) Bra att det finns ketchup om skadan behöver lite hjälp på traven :)

      Radera
    3. Vill man ha en riktigt grov effekt ska man nog använda mörkare röd... Ska nog kra på bbq-sås nästa gång, vad tror du om det?

      Radera
    4. Haha, gillar att någon äntligen på ett seriöst sätt tar tag i det här med hur man ska förstärka sin skada för att maximera andras medkänsla! Håller med om att ketchupen är liiite för ljus men är inte bbq-sås för brun? Beror kanske iofs på vilket märke av bbq-sås man väljer... Koka en redning av svartvinbärssaft och potatismjöl? Haha, det kommer bli galet komplicerat att vara skadad framöver! Bara: ring inte ambulansen än, jag måste fixa en grej i köket först!

      Radera
    5. Näää? Är den för brun? Jag tänkte att det blir mer grov farligt "stelnande" blodröd... Fast... Kanske. Jag får testa och utvärdera nästa gång.
      Hahaha, nu fick du mig att skratta högt..! Ska man stå och koka riktigt bra medlidande-sås, då har man verkligen tagit det ett steg längre! Och jag undrar vad ambulanspersonalen säger när man ligger där med en sötsmakande sliskig redd röar över hela kroppen och ojar sig... x')

      Radera
  3. Hur jobbigt det än kan kännas att behöva skriva in ditt lösenord hela tiden haha så kände jag mig tvungen att kommentera på denna ;) Du är la go! Bjuder på dig själv och det är alltid kul att läsa om dina dagar! Stackars foten, men tur i oturen att du inte tappat kniven rakt på... Emil blir säkert kalasnöjd och hoppas ni får det jättemysigt! (Behöver jag ens hoppas?...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du tycker det var värt det, haha! Tack!!
      Vi hade det såååå bra! <333

      Radera
  4. Hoppas du får det bra i Nyköping! <3

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)