Lösenord

onsdag, oktober 26, 2016

Ett foto i timmen: Sjukdag i Mariefred

Så som natten indikerade så vaknade jag upp på tisdagsmorgonen och var sjuk. Inte nog med det - jag vaknade upp redan klockan 8 (efter av alldeles för lite sömn, i min mening) av att två små luspudlar satt på mig och bråkade om vem som skulle få vara i min säng. Jävla byrackor, tänkte sjuka Emelie, det här är min säng!!! 

Fast sedan vann Emil (han skällde väl mest övertygande eller något) och den andra lillhunden pilade iväg. Strax därefter gick jag och lade mig i soffan med täcke och kudde, och det är här inlägget börjar på riktigt.

08:22 - Tycker synd om mig själv framför Nyhetsmorgon.



09:12 - Tycker fortfarande synd om mig själv. Nu med korsord.



10:30 - Farfar övertalar mig om att följa med till affären. Här är utsikten från garageuppfarten.



10:50 - Vi handlar. Farfar plockar på mig allt jag någonsin kan tänkas behöva, vilja ha och har lust med.



10:57 - I bilen på vägen tillbaka testar jag den nya chokladen.



12:19 - Tycker återigen synd om mig själv i soffan, tillsammans med en korsordslösande och öldrickande farfar, och Vänner i bakgrunden.



14:05 - Farmor har lagat ostgratinerad falukorv med hennes magiska potatismos (obs! denna gång puré).



16:52 - Tycker synd om mig själv, denna gång i sängen. Pratar i telefon med både franska och svenska vänner. Äter godis.



18:13 - Vi spelar fia med knuff, jag dricker te och äter biskvier. Jag totalförlorar.



19:10 - Räkmackor!



21:47 - Går och lägger mig i sängen, ser på TV/youtubeklipp, läser, pojknojar och äter äpple och dricker te.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)