Lösenord

fredag, september 16, 2016

Paris: Dag 3, Tre tupplurar och pizza under regn

Under tredje och sista dagen låg Paris nästan konstant under regn. Redan kvällen innan hade det börjat åska och blixtra, och skyfallet fortsatte under torsdagen. I princip hela dagen tillbringades i lägenheten, antingen i liggande eller sittande position, förutom ett par korta undantag.

Exempelvis när jag gick ut för att köpa lunch.




.. För jag ville ha fransk baguette! 




... Det blev en ost-&-skink-baguette med grönsaker i. Jag var mycket nöjd med mitt val, fram till dess att jag upptäckte att det var majonnäs i istället för smör. I'm all for a good mayo, men det finns faktiskt inget bättre än smör.




Sedan studsade jag hem till denna trötta klump av pojkvän. (väldigt väldigt söt dock). 




Efter typ tredje tuppluren var klockan 16, och det kliade i kroppen att skutta ut och göra någonting, samtidigt som jag också var kraftlös och jätteslö. Å ena sidan ville jag bara stanna inne och gosa hela dagen, å andra sidan ville jag ut och njuta av Paris.

Det fick bli ett mellanting: En liten promenad kring kvarteret.




Alltså Paris. Paris. Paris. Jag har inga ord. Jag är kär. 




Som avslutning på kvällen (och som körsbäret på den innehållslösa dagen) beställde vi pizza.




PIZZA. För att ost är typ livet. 




Vi tittade på en lagom intelligent film för dagens kraftansträngning och gick sedan och lade oss. Redan klockan 7 morgonen därpå skulle klockan ringa för att jaga mig iväg till flygplatsen, och både jag och Maxime behövde en god natts sömn.


6 kommentarer :

  1. Hej,
    Är väldigt imponerad av dig och din blogg. Brukar titta in här när jag känner att mitt hat till livet och mig själv blir lite för stort.

    En fråga bara. Hur hittar du alla killar? Kommer de till dig och börjar prata helt random eller hur går det till?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du! Jag hoppas min blogg kan hjälpa dig lite när du är deppig <3
      Hittar? Mjo, antingen går de fram och flitar medmig (hände väldigt ofta när jag sålde glass utanför PAUL) eller så går jag fram till en söt kille och säger "hej! vill du prata med mig?" och så bär det av. Det viktigaste är nog egentligen bara att kasta sig ut, och vara mottaglig för kontakt. :)

      Radera
    2. Haha så cool! Kasta sig ut ja.. ska försöka det.
      Men är lite i tänket, kan man göra så?

      Radera
    3. Fast du ser bättre ut än jag så där har du en fördel:p lite lättare då!

      Radera
  2. YAAAAAAY, vad härligt det är att segla till Paris i tanken. Det känns som att jag sitter där och äter pizza. PUSS

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)