Lösenord

onsdag, augusti 17, 2016

Vår sista kväll, pizza och kortspelsförlust

Måndagen vaknade jag för första gången på tre dagar upp i min egen säng, vilket faktiskt kändes väldigt udda. Jag vaknade upp helt förvirrad och var tvungen att föreviga känslan med en bild.




Men sedan klädde jag på mig och kände mig glad. Och var tvungen att föreviga känslan med en bild.




Jag packade väskan med allt som var nödvändigt, för efter jobbpasset skulle jag åka och tillbringa sista kvällen hos Maxime. Han skulle dagarna efter fara på semester till Portugal, och inte hinna hem förrän jag redan lämnat landet.

Jobbet gick smärtsamt långsamt och var olidligt passivt. Ingen köper glass en måndag. Suck.




Men så fort klockan slog 19:30 pilade jag iväg, plingade på Maximes dörr och fick en kyss. Vi beställde friterade lökringar, pizza och cheesy bread, och sedan spelade vi kort till dess att jag blev grinig över att ha förlorat för många spel.




Lyckligtvis visste han hur han skulle få mig på bra humör (distraktion med kyssar) och den där filmen vi sagt att vi skulle se blev aldrig av. Men det var okej, för jag åt karamellglass och vi hånglade och pratade och jag sov sedan som en prinsessa.


2 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)