Lösenord

onsdag, augusti 17, 2016

Hacka lök och koka köttfärssås för ett clean-freak

På lördagen hade jag ändrat mina timmar med en kollega för att kunna sluta tidigare, eftersom jag på kvällen ville laga middag till Maxime. Trots att vi setts de senaste två dagarna blev jag överraskande glad av att se honom.

Väl hos honom satte jag igång med förberedelserna. Man måste vara väldigt försiktig i Maximes kök, eftersom han är en manisk städgalning. Ni har inte träffat värre, jag lovar. Jag pratar Monica i Vänner, fast med mörkare röst och kortare hår. (Och snyggare). Det är ett under att hans ens lät mig röra mig i sitt kök, faktiskt.




Efter en dryg timme stod maten emellertid på bordet. Det blev en köttfärssås med diverse orientaliska kryddor, spaghetti och broccoli.




Vilket blev riktigt smakligt! 
Det var länge sedan jag fick laga mat och jag saknar det verkligen...

2 kommentarer :

  1. Har du inte möjlighet att laga mat i lägenheten? Isåfall, vilken tur att du är en sådan mackälskare! Jag hade nog haft svårt för det, har aldrig gillat mackor... men dina bakverk härinne lockar desto mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju det, men när jag kommer hem sent och redan har en baguette/macka med mig från jobbet, så blir det ju ofta det. Plus att det är ju sjukt tråkigt att laga mat enbart till sig själv. Hade samma problem när jag levde singel hemma i Stockholm - lagade nästan aldrig mat. Latmask-Emelie 2k.
      Men sedan ÄLSKAR jag också mackor och äter det gärna hela tiden, som du säger...

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)