Lösenord

måndag, april 25, 2016

Glassrecension: Ben & Jerry's Vanilla Pecan Blondie

Den här burken snubblade jag och Christoffer över i Paris, när vi var inne och utforskade utbudet i Monoprix. Ingen av oss hade sett den tidigare, och när jag äntligen fått Christoffer att inse att den faktiskt inte finns i Sverige så var den det givna valet. Vanilla Pecan Blondie, du skulle få följa med hem!


Ben & Jerry's Vanilla Pecan Blondie
Vaniljgräddglass med hela pekannötter, bitar av vit brownie och karamellsås




Smak: 9/10
Jag förväntade mig en förstummad variant av Fairly Nuts - i och med karamellsåsen och nötterna, men istället för kolaglass var det vaniljglass. På något sätt fungerade det alldeles utmärkt, och smakerna av pekannöt, karamellsås och vaniljglassen smälte ihop fantastiskt - på ett annorlunda (men inte för att säga godare!) sätt än Fairly. Mycket gott! Blondie-bitarna var jag orolig över från början, eftersom jag inte tycker om dem i Blondie Brownie. Men jag har tur, och de är väldigt få i denna glass (kanske ren tur?). Men som sagt, blondie-bitarna är inte goda... De hade man kunnat skippa helt!

Utseende: 4/5
Karamellsås i vit glassbas och uppstickande nötter kan inte se dåligt ut.

Tillgänglighet: 2/5
Nä, det här är ju katastrof. Den finns ju inte ens i Sverige?! Och inte heller i de flesta Monoprix vi tittade i när vi var i Paris... Så... Det gäller att sätta på sig detektivhatten och ta med förstoringsglaset när man ska ut på jakt.

Upplevelse: 9/10
Paris. Under ett varmt täcke. Med Christoffer på sidan om. Det var perfekt. Det hade verkligen inte kunnat bli mysigare. Dessutom var det precis rätt för att avrunda vår middag, och upplevelsen var så tillfredsställande att två burkar till av samma smak (!!) köptes inom tre dagar. Vi passade på rejält! Christoffer sade att det var den "godaste burken B&J's han smakat", vilket är ett kalashögt betyg?!

Totalt: 24/30


Jag ger däremot inte lika högt betyg som Fairly Nuts eller Cinnamon Buns, men den här passar in på top 5 på direkten! Jag tyckte den var tokgod, och under sommaren i Paris kan jag lova er att jag kommer förtära en och en annan burk till av denna...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)