Lösenord

söndag, april 24, 2016

Simjobb trots jobbig sjukdom (och en gudagod baguette!)

Trots att jag legat hemma, ett offer för vårdslös sjukdom, så slet jag mig ur sängen för att jobba fredagskvällens och lördagsmorgonens arbetspass. Jag kände mig precis så pass kry att jag skulle klara av det, med ett samvete för mörkt för att sjukskriva mig.

Christoffer stod emellertid till hjälp, och följde med mig till jobbet på fredagen för att plocka fram allt mitt material (armpuffar, skötbäddar, barnstolar, etc.) och tillbaka. På vägen hem vid 21-tiden höll solen på att gå ned, och det var en fantastisk vy från busshållplatsen.



Se bara!



På bussen hade vi mycket trevligt, men en liten photo-shoot på hjälpande herre. Här har vi en av hans många varierade poser.




Väl hemma festade vi till det med att bygga upp sängen till en myskoja, äta baguetter med nutella och två burkar Ben & Jerry's till efterrätt. Det var en kalasfin kväll.


Halsen irriterade fortfarande lite när jag vaknade upp på lördagsmorgonen, men jag kände mig fortfarande inte sjuk nog för att stanna hemma. (Plus att jag inte stod ut med tanken på att inte så simma med mina barn!).
När jag kom hem hade Christoffer åkt hem till sig för att vila upp sig och betala räkningar, men när jag steg in i lägenheten luktade den varmt av nybakt bröd.

Klar och vilande i ugnen hittade jag denna.



Alltså alltså alltså!!! 



Hård skorpa, mjuk och fluffig men samtidigt seg inuti, med smaker av surdeg och råg och mmmm...! Jag visste precis vad det skulle bli till middag.

Direkt vid 15-tiden när jag kom hem kröp jag ned i sängen igen, gjorde iordning smörgåsar med ost, skinka och några med nutella, med te och gifflar till efterrätt. Kände mig så ompysslad av mig själv (och Christoffer).


Idag är det söndag, och jag kan inte bestämma mig för huruvida jag ska åka och ta mina fyra babysims-grupper nu vid 12-tiden eller stanna hemma och villa upp mig. Å ena sidan vill jag dit och jobba, men å andra sidan börjar huvudet kännas lite tungt..... Jag vill inte missa deras utveckling!... Men samtidigt inte komma dit och vara sjuk... Åh... Dumma sjukdom.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)