Lösenord

fredag, april 15, 2016

Frukostpicknick på balkongen

Igår var det en alldeles för solig onsdag för att ödsla den. Märker ni nu, hur hela Sverige börjar få nytt liv i och med att solen och värmen kommer? Helt plötsligt pratar folk med varandra, folk ler, folk är ute och folk är glada. Inklusive mig.

Därför, när min dag började såhär (se bild: min balkong är den mittersta balkongen rakt fram!), så var årets första balkongfrukost ett faktum.




Medan Christoffer stod i köket och trixade med nybakt bröd (så jag älskar den mannen!) så ordnade jag ett litet myshörn på balkongen.




Kuddar, kuddar, kuddar och så massvis med filtar. Det såg kalasmysigt ut, fastställde jag.

Men för picknick krävs det ju ätbart! Vi började knåpa med yoghurt och lyxmüsli, te/kaffe och smörgåstillbehör...




Och snart luktade det nybakt i hela lägenheten, för Christoffers rågbaguetter var klara..! Se! Beskåda! Underverk!




(Han själv var emellertid inte helt nöjd eftersom han inte tyckte de blivit lika fluffiga inuti som baguetten hade tidigare bakat. Jag klagade däremot inte - de är hur goda som helst enligt omdöme från vilken dödlig som helst!!!)

I alla fall gosade vi ned oss hääääär..



... Och hade frukosten fint framplockad framför mig. 



Sedan satt vi och åt, löste korsord en aning och fuskgooglade på vissa ledtrådar (efternamn på sportprofiler = svårt). 






Vi satt till dess att det började bränna i hela ansiktet, och visst - när jag kom in hade en fräken-explosion brutit ut över näsa och kinder. För tio år sedan hade jag avskytt det, men nu tycker jag nog att det är rätt charmigt....

Nu blir det pluggfokus hela dagen lång! Bort med facebook och blogg, därmed basta!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)