Lösenord

lördag, februari 13, 2016

Systerdejt och jämställdhetsdiskussioner

Det blir mycket firande nu - exempelvis gick jag och min syster Nattis ut och åt i veckan... Hon lämnade Lennox hemma hos oss, där Christoffer fick leka hundvakt och vi tog tunnelbanan vidare in mot stan.




Hon gick med på att äta på min favoritrestaurang, vid mitt favoritbord, och där satte vi oss och beställde mat. Hon tog kyckling med stekt ris (birjani) och jag körde på en gammal klassisk gryta.




Sedan satt vi och pratade - länge, satt vi och pratade. Vi pratade om vår barndom och om tiden som varit, om våra respektive, om genus och könsskillnader i skolmiljöer, om barndiagnoser och jämställdhet i allmänhet.

Ju äldre vi blir, desto mer givande blir samtal med min syster. Vi pratar både djupare och bredare - allt hon har att säga är numera klokt och intressant, och jag känner att... Det är riktigt roligt att diskutera saker med henne. Jag blir så glad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)