Lösenord

fredag, februari 19, 2016

Fem klassiska middagar

Här kommer ett litet kompileringsinlägg, på fem klassiska middagar som jag och Christoffer haft de senaste veckorna. Vi försökte att variera oss, men det slutar ofta med liknande rätter, och (tack gärna) bröd.


En dag åt vi exempelvis fisksoppa, med lax, räkor och grädde. Den var supergod.



... En annan blev det hasselbackspotatis och stek, tillsammans med god sallad och egengjord gräddsås.



En annan dag blev det chiligryta med nybakta russinfrallor, blomkål och ärtor.



Fasligt gott blev klassikern spaghetti och köttfärssås, och Christoffer övertalade oss att äta halloumi till (man kan faktiskt äta halloumi till allt). Nu undrar ni säkert varför Christoffer verkar fått så mycket mindre halloumi än mig, och då säger jag bara, för han har redan tjuvätit av sitt fat!



Och allra senast, så blev det en favoriträtt!
Hemmagjorda hamburgare med Christoffers egengjorda surdegshamburgerbröd, klyftpotatis och halloumi.



Och det var det! Fem middagar som vi njutit av, och som vi antagligen kommer göra om - både en och två gånger...

1 kommentar :

  1. Jag dör lite av matglädje av det här inlägget! Samt inspireras stort till framtida middagar för två! ;D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)