Lösenord

torsdag, januari 28, 2016

Ting att göra när en är krasslig

När en vaknar upp alldeles krasslig, och inser att en kommer missa den vansinnigt långrandiga, omänskligt tidiga och bokstavligt talat gäspframkallande effektforskningsföreläsningen i skolan (yes!)... Så finns det lite ting en kan göra.

En kan exempelvis ta "hej-det-är-synd-om-mig"-selfies och tigga likes på facebook.




Ligga med Kottis och se på nostalgi-väckande Gilmore Girls.




 Smaska på allt sockrigt en har hemma.




Påbörja ett pussel!




... Samtidigt som en äter kiwi. 
(Christoffer säger att en tydligen inte äter kiwi med skalet. Men vad vet han? Visst gör en?).




Eller smyger till affären när pojkvännen är på den urtråkiga föreläsningen, och överraskar med favoritkakor...




... men dem har han inte upptäckt än, så shhhh!


16 kommentarer :

  1. gullosar! jag är också sjuk :( kurerar med: 1) hackad färsk ingefära i en tekula, på med skållhett vatten och en tesked honung 2) project runway 3) få liggsår i ryggen. krya på dig-puss!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad alla är duktiga och huskurar..! Men har du alltid de där grejerna hemma? För när förkylningen hits me BAM så är jag så sjuk att jag inte vill gå ut och köpa massa ingefära som inte smakar så gott i alla fall.... >.< Krya på dig med, lovis!

      Radera
  2. Vem är det som är gullig flickvän, va? Jag bara undrar! :D Åh, stackare som är sjuk! Hoppas att du kryar på dig så snart som möjligt!!! (Även jag har själv hamnat i sjukdomsträsket!). Och jag måste ju kommentera... kiwi med skal? Emelie, jag tycker om dig himlans mycket... men det där är ju helknasigt! ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN MEN MEN.. Når inte i närheten upp till din nivå, ska jag säga dig!
      Och tack, du med... Sjuklingarna har det både bra och dåligt (TVINGAS vila och plugga) men samtidigt så trist...
      Och vadå, kiwi med skal är ju GOTT och naturligt. Trodde jag.

      Radera
  3. "Man" äter i n t e kiwi med skal. (D u äter kiwi med skal... Unikt! :-)
    God bättring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pah! Googla, teruko, det är inte så ovanligt, ska du se!

      Radera
  4. Trogen men anonym läsare och psykolog28 januari 2016 kl. 15:41

    Jag äter också med skal som vuxen, när jag var liten fick jag lära mig att inte göra det men sen läste jag att skalet var nyttigt! Tror dock att de flesta inte äter skalet och jag äter nästan bara kiwi gold nuförtiden, på vanliga skulle jag borsta av skalet lite eller ta bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Vad kul att någon gör samma som jag... Men kiwi gold.. Har de ett annat sorts skal? Vad är detta för spännande kiwi jag inte hört talas om?

      Radera
    2. Kika i affären, finns ibland i alla fall. Lite sötare och jag tycker skalet brukar vara slätare och tunnare. Kan rekommenderas!

      Radera
  5. Jag tycker det är intressant med hur språket utvecklas och jag märker att du, som många andra, använder 'en' istället för 'man'. Jag förstår syftet men varför säger man då t ex gärningsman om man inte vet vad könet är? Ska man säga gärningshen då? Vore spännande att höra dina åsikter och tankar om detta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket i det gamla språket som måste modifieras och moderniseras för att vi ska få både det verbala och praktiska samhälle vi vill leva i... Vi har en lång bit att gå, men det tar sig! :)

      Radera
    2. Det var ett tråkigt svar, men ok ;)

      Radera
    3. Ja, du vet vad man säger; tråkiga frågor får...

      Radera
  6. Äntligen är han tillbaka! har saknat kottis i bloggen på sistone!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åh, jaså? Han är med på min mage varje dag, bara att han inte syns här lika ofta... Får ta och bli en ändring på det ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)